تجربه دیجیتالی من از موسسات محک و بهنام دهش پور

تجربه دیجیتالی من از موسسات محک و بهنام دهش‎پور

محک و بهنام دهش پور

در سال‌های اخیر، برای عرض تسلیت به خویشان و دوستانم، به‌جای ارسال تاج گل – که آن‌هم سنت حسنه و زیبایی است – از تابلوهای تسلیت موسسات نیکوکاری و سازمان‌های خیریه استفاده می‌کنم. نخستین‌باری که می‌خواستم تابلویی را سفارش دهم، اولویتم موسسه محک بود، زیرا محک برای من، همانند بسیاری از ایرانیان، یکی از بهترین نمادهای همت والا و خیرخواهی اجتماعی است.

برای سفارش تابلوی تسلیت، سراغ وب‌سایت محک رفتم تا این کار را الکترونیکی انجام دهم. اما هر چه گشتم، صفحه‌ای برای سفارش اینترنتی نیافتم (هنگام نوشتن این مطلب، دوباره برای اطمینان بیشتر بررسی کردم و به نتیجه متفاوتی از قبل نرسیدم). حاصل جستجوی من، صفحه‌ای بود که در آن، سه شماره تلفن برای ارائه سفارش نوشته شده بود. گوشی تلفن را برداشتم و تقریبا ۱۵ دقیقه به طور مداوم به هر سه شماره زنگ زدم، اما هر سه اشغال بود (البته تمرکز نوشته‌ام بر آزاد و اشغال بودن خطوط تلفن محک نیست!).

پس از به‌نتیجه نرسیدن تلاشم درباره محک، جستجوی دیگری کردم و وارد وب‌سایت موسسه بهنام دهش‌پور شدم. به سرعت متوجه شدم که در این سایت امکان سفارش اینترنتی وجود دارد. نکته جالب توجه برایم، قرار دادن ۱۴ طرح مختلف تسلیت جهت انتخاب بود. همچنین فرمی الکترونیکی که کلیه اطلاعات لازم از متن تسلیت تا نام فرستنده، نام گیرنده، آدرس مسجد و ساعت مراسم را دریافت می‌کرد. پس از تکمیل سفارش، پیامکی هم برایم ارسال شد که شماره تلفن فردی جهت پیگیری سفارش را در اختیار قرار می‌داد. تقریبا عرض ۵ دقیقه سفارشم را کامل کردم (البته این موسسه نیز به نظرم می‌توانست خدمات الکترونیکی کامل‌تری ارائه نماید که پیشنهاداتم در این خصوص، در حوصله این نوشته نمی‌گنجد).

اگر موسسات نیکوکاری بتوانند قابلیت‌های دیجیتالی خود را افزایش دهند، حامیانی به‌مراتب راضی‌تر داشته و به دنبال آن، درآمدهایشان افزایش قابل توجهی خواهد یافت. فرض کنید یک موسسه نیکوکاری اگر بتواند روزانه کنار سفارش‌های تلفنی خود، تنها ۱۰ سفارش از طریق اینترنت دریافت کند (تعداد سفارش برای موسسات بزرگ، بسیار بیشتر از این عدد می‌تواند باشد)، با توجه به مبلغ متوسط تابلوهای تسلیت (۲۰۰ هزار تومان)، سالیانه حدود هفتصد میلیون تومان افزایش درآمد از این محل خواهد داشت.

در پایان این نوشته، برای هر دو موسسه نیکوکاری خوب کشورمان (محک و بهنام دهش‌پور) که به‌طور عمده در زمینه بیماری سرطان فعالیت می‌نمایند، آروزی توفیق روزافزون دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this