زبدگان دیجیتال بیشتر در چه صنایعی هستند؟

زبدگان دیجیتال بیشتر در چه صنایعی هستند؟

زبدگان دیجیتال

بهترین نام، برای روزگاری که در آن زندگی می‌کنیم، “عصر دیجیتال” است. این عصر به طور عمده تحت تاثیر ۵ روند و فناوری تحول‌آفرین به‌وجود آمده است:

    زبدگان دیجیتال (Digital Masters)، سازمان‌هایی هستند که از فناوری‌های تحول‌آفرین به‌بهترین شکل بهره می‌گیرند تا به بالاترین سطح از سودآوری، بهره‌وری و رضایت مشتری دست یابند. زبدگی دیجیتالی، حاصل ترکیب قابلیت‌های رهبری و قابلیت‌های فناورانه در سازمان است. این قابلیت‌ها، همچون دو بال، امکان پرواز برای کسب‌و‎کارها را فراهم می‌کنند.

طبق آخرین پژوهشی که در این زمینه در دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) با بررسی حدود ۴۰۰ شرکت در دنیا انجام شده، صنایعی که دارای بیشترین زبده دیجیتال بوده‌اند، به‌ترتیب، عبارتند از (درصدها، نشان‌دهنده نسبت تعداد شرکت‌های زبده دیجیتال به تعداد کل شرکت‌های مورد بررسی در پژوهش است):

  • های‌تک ( ۳۸ درصد)
  • بانکداری (۳۵ درصد)
  • بیمه (۳۳ درصد)
  • توریسم (۳۱ درصد)
  • تلکام (۳۰ درصد)
  • خرده‌فروشی (۲۶ درصد)
  • بسته‌بندی (۲۴ درصد)
  • نفت، گاز و نیرو (۲۰ درصد)
  • تولیدی (۱۲ درصد)
  • دارویی (۷ درصد)

مقالات مرتبط:

زبدگی دیجیتال چیست؟

انتشار ویدئوی سخنرانی‌ دکتر شامی زنجانی در تدکس زنجان

ویدئو: شش گنج تفکر برای زبدگی

کتاب ماتریس دیجیتال (نقشه راهی برای تحول دیجیتال در سازمان ها)

چهار سطح بلوغ دیجیتال سازمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this