نمونه‌ای از فقر تفکر دیجیتال در مدیران ارشد کشور

 چندی پیش مشاور رسانه‌ای رییس جمهور در توییتر (که البته مستحضرید برای دسترسی به این شبکه نیاز به فیلترشکن دارید!) اعلام کرد که با مصوبه هیات وزیران، به زودی سامانه مطالبات عمومی (سمع) به صورت آزمایشی آغاز به کار می‌کند. وی در ادامه افزود که سمع، گوش شنوای دولت برای رسیدگی به خواسته های گروه‌های مختلف مردم است.
دیدن این توییت، غصه‌های دیجیتالم را اضافه‌تر کرد. در عصر شبکه‌های اجتماعی، برای فهم بهتر افکار عمومی و خصوص و مطالبات نخبگان و غیر نخبگان، نیاز به ایجاد سامانه‌های اختصاصی نیست. مردم هر روز و به کرات برای اظهار نظر و بیان مطالباتشان از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند. تکنیک‌های متنوع تحلیل شبکه‌های اجتماعی (SN Analytics) می‌توانند به بهترین شکل به ما بگویند که زیر پوست یک کشور چه می‌گذرد و مردم چه نظرات، دغدغه‌ها و سلایقی دارند.
برای نمونه، تحلیل ابر هشتگی “اف‌ای‌تی‌اف” در شبکه توییتر در پایان این پست قرار گرفته که نشان می‌دهد چه هشتگ‌هایی در ارتباط با هشتگ “اف‌ای‌تی‌اف” توسط کاربران توییتر استفاده شده است. جهت اطلاع، این تحلیل، یکی از ساده‌ترین تحلیل‌های شبکه اجتماعی است! امروزه حتی می‌توان تحلیل احساسات نیز در این شبکه‌ها انجام داد. بدون نیاز به سامانه اختصاصی! بدون نیاز به دور ریختن بودجه کشور! بدون نیاز به اختراع دوباره چرخ! و بدون نیاز به افزودن شکستی به لیست شکست‌های قبلی کشور در راه‌اندازی سیستم‌های زائد! خداوند به ما و مسئولان کشور هر چه بیشتر تفکر دیجیتال عطا فرماید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this