واژه شناسی

تجربه دیجیتال مشتری (Digital Customer Experience)

احساس کلی مشتری از مجموعه تعاملات مستقیم و غیرمستقیم‌ با سازمان (به‌ویژه با محصولات و خدمات، کارکنان، سیستم‌ها و برند آن) در محیط دیجیتال

تحول دیجیتال (Digital Transformation)

تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین است.
اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل گری داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین از مهم‌ترین انواعِ فناوری‌های تحول‌آفرین هستند.

تفکر دیجیتال (Digital Thinking)

ذهنیت و طرز فکری است که می‌تواند با تلفیق مناسب قابلیت‌های «فناوری‌های تحول‌آفرین» و قابلیت‌های «رهبری»، مسائل جدی دنیای امروز را در سطوح فردی، گروهی، سازمانی، ملی و بین‌المللی حل کند.