آموزش تحول دیجیتال

آموزش تحول دیجیتال

دریافت مشاوره و اطلاعات تکمیلی

توجه صرف به فناوری و عدم توجه کافی به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی تحول دیجیتال، یکی از دلایل اصلی شکست‌ سازمان‌ها در مسیر دیجیتالی شدن است. تحول دیجیتال یک مفهوم فنی- اجتماعی است که هم‌افزایی این دو در کنار هم، موفقیت در این مسیر را به همراه خواهد داشت. سازمان‌های در مسیر تحول دیجیتال، باید به صورت ویژه به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه نمایند. پس سازمان‌ها باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که به صرف جذب و خرید چند فناوری، به‎سمت دیجیتالی شدن حرکت نخواهند کرد و باید از پرورش تفکر و فرهنگ دیجیتال سازمان آغاز کنند.

حرکت در مسیر تحول دیجیتال فراتر از استفاده از فناوری‌های دیجیتال در فرایندهای کاری بوده و نیازمند ایجاد تغییر در تفکر، آموزش مجدد افراد و تغییر نگرش افراد در سازمان است. امروزه بیش از فناوری، وجود افراد با نگرش دیجیتال تعیین‌کننده‌ رشد دیجیتال یک سازمان است. لذا ایجاد نگرش دیجیتال را شاید بتوانیم اصلی‌ترین گام در مسیر دیجیتالی شدن معرفی کنیم. یان راجرز یکی از مشهورترین مدیران ارشد دیجیتال جهان که سابقه فعالیت در اپل و ال‌وی‌ام‌اچ را دارد، معتقد است که «لحظه بزرگ برای سازمان، زمانی اتفاق می‌افتد که بپذیرد تحول دیجیتال یک مساله فناورانه نیست، بلکه یک تغییر فکری و فرهنگی است».

برای ایجاد فرهنگ دیجیتال در مدیران و افراد کلیدی سازمان، وجود برنامه‌ای مناسب پرورش مهارت‌های دیجیتالی افراد، ضروری است؛ برنامه‌ای که پاسخ‌گوی نیازها و مهارت‌های مختلف دیجیتال افراد باشد. بدین منظور، دیتیجی (گروه تحول دیجیتال) به عنوان مرجع تخصصی آموزش و مشاوره تحول دیجیتال در کشور، از دو طریق برگزاری دوره‌های تحول دیجیتال کوتاه‌مدت سازمانی و دوره بلند تحول دیجیتال (DBA تحول دیجیتال) سازمان‌ها را در این مسیر همراهی می‌نماید که در ادامه هریک تشریح خواهد شد.

دوره‌های کوتاه‌مدت سازمانی تحول دیجیتال
تحول دیجیتال، رویکردی چتری در سازمان دارد و تمامی بخش‌ها و لایه‌های ساختار سازمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو لازم است با رویکردهای متفاوت و متناسب، دوره‌های آموزشی تحول دیجیتال برای بخش‌ها و لایه‌های مختلف ساختار سازمانی در نظر گرفته شود. اصلی‌ترین گروه‌های مخاطب در آموزش‌های تحول دیجیتال، موارد زیر می‌باشند که برای هریک باید دوره‌های متناسب تعریف شود:

۱) هیئت مدیره سازمان
۲) مدیرعامل و سایر مدیران ارشد (C-suite) سازمان
۳) مدیران میانی و کارشناسان ارشد سازمان
۴) کارشناسان سازمان
۵) تیم تحول دیجیتال سازمان
۶) تیم مدیریت منابع‌ انسانی سازمان

لازم به ذکر است، با توجه به نقش و رسالت متفاوتی که هریک از گروه‌های فوق در مسیر تحول دیجیتال دارند، خوراک آموزشی متفاوتی نیز نیاز است و باید متناسب با هرگروه، سمینار‎هایی ویژه تعریف شود که در هدف، نوع برگزاری، محتوای آموزشی و مدت زمان سمینار مناسب‌سازی صورت گرفته باشد.

بدین منظور، دیتیجی با توجه ذینفعان مختلف سازمان‌، سمینارهای آموزشی متنوعی را در نظر گرفته که در جدول زیر قابل مشاهده است.

عنوان سمینار مخاطبین هدف مدت زمان
تفکر دیجیتال ✓ هیئت مدیره سازمان
✓ مدیرعامل و سایر مدیران ارشد (C-suite) سازمان
۳ الی ۴ ساعت
تحول دیجیتال در یک نگاه ✓ مدیرعامل و سایر مدیران ارشد (C-suite) سازمان
✓ مدیران میانی و کارشناسان ارشد سازمان
۴ الی ۶ ساعت
مبانی تحول دیجیتال ✓ مدیران میانی و کارشناسان ارشد سازمان
✓ کارشناسان سازمان
۶ الی ۸ ساعت
تدوین نقشه‌راه و اصول راهنمای تحول دیجیتال ✓ تیم تحول دیجیتال سازمان
✓ تیم فناوری اطلاعات سازمان
۱۰ الی ۱۲ ساعت
حکمرانی تحول دیجیتال ✓ تیم تحول دیجیتال سازمان
✓ تیم فناوری اطلاعات سازمان
۶ الی ۸ ساعت
رهبری دیجیتال ✓ هیئت مدیره سازمان
✓ مدیرعامل و سایر مدیران ارشد (C-suite) سازمان
۶ الی ۸ ساعت
منابع انسانی دیجیتال ✓ تیم منابع انسانی سازمان
✓ تیم تحول دیجیتال سازمان
✓ تیم فناوری اطلاعات سازمان
۱۰ الی ۱۲ ساعت
مدل کسب‌وکار دیجیتال ✓ مدیرعامل و سایر مدیران ارشد (C-suite) سازمان
✓ مدیران میانی و کارشناسان ارشد سازمان
✓ تیم تحول دیجیتال سازمان
۶ الی ۸ ساعت

لازم به ذکر است تمامی دوره‌های فوق صرفا به صورت سازمانی برگزار می‌شود و امکان ثبت‌نام فردی وجود ندارد. همچنین با توجه به درخواست سازمان‌ها، امکان برگزاری هریک از دوره‌ها به صورت آنلاین، حضوری و یا ترکیبی فراهم می‌باشد.

دوره‌ بلندمدت تحول دیجیتال (DBA تحول دیجیتال)

دوره بلندمدت تحول دیجیتال در قالب دوره‌ عالی مدیریت کسب‌وکار (DBA) با گرایش تحول دیجیتال در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. هدف اصلی این دوره پرورش رهبران و مشاوران عصر دیجیتال است و در آن نزدیک به ۳۰ ماژول درسی در ۳۵۰ ساعت به دانش‌پذیران ارائه می‌شود. این دوره ویژه مدیران و مشاورانیست که علاقمند به توسعه عمیق دانش خود در حوزه تحول دیجیتال می‌باشند، که این امری ضروری در عصر حاضر می‌باشد. لازم به ذکر است که به دانش‌پذیرانی که بتوانند این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهینامه دو زبانه DBA تحول دیجیتال از سمت دانشگاه تهران اعطا می‌گردد. تا کنون ۸ کد از این دوره، طی ۴ سال اخیر برگزار شده است. شایان ذکر است مدیر علمی دوره DBA تحول دیجیتال دانشگاه تهران، دکتر شامی زنجانی می‌باشند.

مشاهده اطلاعات دوره
دوره رهسپار تحول دیجیتال Digital Transformation Associate

دوره «رهسپار تحول دیجیتال» به‌منظور پرورش کارشناسان ارشد و سفیران تحول دیجیتال طراحی شده است.

گروه اول از مخاطبان اصلی این دوره افرادی هستند که قصد دارند به عنوان کارشناس ارشد تحول دیجیتال در صنایع مختلف نقش‌آفرینی نمایند.

گروه دوم مخاطبان دوره، کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان مانند منابع انسانی، بازاریابی، تولید و عملیات، مالی، سیستم‌ها و روش‌ها، زنجیره تأمین، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و استراتژی هستند که می‌خواهند به عنوان سفیر دیجیتال، پیام‌آور و پرچم‌دار تحول دیجیتال در واحد سازمانی خود باشند و سازمان را در مسیر بازآفرینی همراهی نمایند.

این دوره می‌کوشد بنیادین‌ترین مفاهیم حوزه تحول دیجیتال را به کاربردی‌ترین شکل ممکن به مخاطبان خود منتقل نماید تا رهسپارانی را برای تحول دیجیتال سازمان‌ها پرورش دهد.

دوره رهسپار تحول دیجیتال با ارائه ۱۶ ماژول درسی در مدت ۸۰ ساعت به دانش‌پذیران در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که به دانش‌پذیرانی که بتوانند این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهینامه دو زبانه از سمت دانشگاه تهران ارائه می‌گردد. در صورت موفقیت در آزمون نهایی، مدرک «رهسپار تحول دیجیتال صلاحیت‌دار (Certified DTA)» از دیتیجی با امضای مدیر علمی دوره اعطا خواهد شد. شایان ذکر است مدیر علمی دوره، دکتر شامی زنجانی می‌باشند.

مشاهده اطلاعات دوره

دوره حرفه‌ای تحول دیجیتال Digital Transformation Professional

دوره حرفه‌ای تحول دیجیتال به دنبال پرورش رهبران و مشاوران حرفهای تحول دیجیتال است؛ رهبران و مشاورانی که در کنار آشنایی و تسلط بر کاربردهای فناوری‌های تحول‌آفرین، از انواع سازوکارهای مدیریتی به منظور راهبری تحول دیجیتال و هم‌نواسازی سازمان در این مسیر استفاده می‌کنند تا بیشترین منافع را برای آن به ارمغان بیاورند.

این دوره، شایستگیهای نرم و فناورانه پیشرفته مورد نیاز برای رهبران و مشاوران تحول را فراهم خواهد نمود تا بتوانند به عنوان راهبر تحول دیجیتال، نقش بارزی در بازآفرینی سازمان‌ها در عصر حاضر ایفا نمایند.

دوره حرفه‌ای تحول دیجیتال با ارائه ۲۰ ماژول درسی در مدت ۸۰ ساعت به دانش‌پذیران در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که به دانش‌پذیرانی که بتوانند این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهینامه دو زبانه از سمت دانشگاه تهران ارائه می‌گردد. در صورت موفقیت در آزمون نهایی، مدرک «حرفه‌ای تحول دیجیتال صلاحیت‌دار(Certified DTP)» از دیتیجی با امضای مدیر علمی دوره اعطا خواهد شد. شایان ذکر است مدیر علمی دوره، دکتر شامی زنجانی می‌باشند.

مشاهده اطلاعات دوره

برای دریافت مشاوره و اطلاعات تکمیلی در مورد دوره‎های آموزشی دیتیجی می‌توانید با شماره ۹۱۰۳۱۵۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this