انتشار مقاله در حوزه تجربه دیجیتال مشتری در نشریه علمی کاوش‌ های مدیریت بازرگانی

دانلود مقاله تحول دیجیتال

مقاله دکتر مهدی شامی زنجانی و همکاران با عنوان «تاثیر بازی‌وارسازی بر تجربه دیجیتال و درگیرسازی مشتری» در شماره ۲۵ بهار و تابستان ۱۴۰۰ نشریه علمی کاوش‌های مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد منتشر شد.

چکیده مقاله:

بازی‌ها همه جا هستند. ما در حال سفر، در حال استراحت یا سرِ کار برای خلق تجربه لذت‌بخش برای خودمان و دیگران بازی می‌کنیم. سازمان‌ها نیز از گذشته به کارکنان و مشتریان خود با مشوق‌های بازی‌گونه مانند مسابقه میان معامله‌گران مالی، جدول امتیازی برای فروشندگان و مدال مشارکت انگیزه می‌دادند. با اینکه سازمان‌های بسیاری به دنبال به‌­کارگیری مفهوم بازی‌­وارسازی در ابعاد مختلف کسب‌و‌کار خود هستند ولی افزایش درگیرسازی و ایجاد رفتار دلخواه در ابعاد بزرگ با به‌کارگیری این مفهوم بسختی قابل اجراست و به همین دلیل است که حدود ۸۰ درصد برنامه‌های بازی‌وارسازی در دستیابی به اهداف سازمان با شکست مواجه می‌شوند. این از یک طرف به دلیل فرآیندهایی است که به شکل نامناسبی بازی‌گونه شده‌اند و دلیل دیگر نبود فهم این نکته است که بازی‌وارسازی چیست، چگونه عمل می‌کند و مهمتر از آن بازی‌وارسازی چگونه رفتار بازیکنان را تغییر داده و نتیجه دلخواه را ایجاد می‌کند. اخیراً و به واسطه فناوری­‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی، سازمان‌ها رفتارها را با تغییر فرآیندهای سنتّی به تجربه درگیرسازی بازی‌گونه برای کارکنان و مشتریانشان تبدیل کرده‌اند. به همین دلیل در این پژوهش در صدد برآمدیم تا ارتباط بین بازی‌وارسازی و تجربه مشتری را با رویکرد فراترکیب بررسی کنیم. در نتیجه با بررسی کامل ۲۶ مقاله مرتبط، علاوه بر مفهوم­‌سازی بازی‌وارسازی بر ارتباط بین اجزای بازی‌وارسازی با تجربه و درگیرسازی مشتری پرداخته شد. نتایج این پژوهش بر ارتباط میان این سه مفهوم دلالت دارد.

جهت دریافت اصل مقاله، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this