نمونه ای از تحلیل داده در منابع انسانی کلارک

نمونه ای از تحلیل داده در منابع انسانی کلارک

شرکت کفش کلارک در صدد برآمد تا ببیند آیا رابطه‌ای بین عجین شدن[۱] کارکنان و عملکرد مالی وجود دارد؟

از آنجایی که شرکت قبلاً سطوح تعامل کارکنانش را بالاتر از حد متوسط ​​برآورد کرده بود، این موضوع را که آیا تعامل با سطوح بالاتر کاهش می‌یابد را مورد بررسی قرار داد. این تیم با تعدادی از متخصصین آمار کار کرد و نتایج نشان داد که واقعاً چنین ارتباطی وجود دارد و مشارکت منجر به عملکرد کسب‌وکاری بالاتر می‌شود. در مورد کلارک، هر ۱٪ بهبود در تعامل، منجر به بهبود ۰٫۴٪ در عملکرد کسب‌وکاری شده است.

این تیم همچنین برای یادگیری از این موضوع و عملی‌تر کردن آن، ویژگی‌های ۱۰۰ فروشگاه کلارک با بهترین عملکرد را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که برای تیم‌های فروشگاهی اندازه‌ای بهینه وجود دارد و مدت زمان تصدی مدیر یک فروشگاه، پیش‌بینی‌کننده‌ای برای عملکرد فروشگاه است. این بدان معنی است که تغییر مدیران فروشگاه اغلب منجر به عملکرد پایین‌تر می‌شود. با این بینش، تیم توانست طرحی برای بهبود فروشگاه‌هایش ایجاد کند. علاوه بر این، آنها یک جعبه ابزار برای تعامل ایجاد کردند که مدیران می‌توانند از آن برای بهبود عملکرد استفاده کنند.

به گفته مدیر ارشد این شرکت، نتایج خود گویای همه چیز هستند. «این شرکت سال به سال به طور سیستماتیک از اهداف داخلی مدنظر و معیارهای خارجی بهتر عمل کرده است. همچنین سهم بازار شرکت نیز افزایش داشته است.»

[۱] engagement

مقالات مرتبط:

تحلیل گری داده؛ روند توسعه، زنجیره ارزش و کاربردها

چهارچوب های مطرح استراتژی و حکمرانی داده

انتشار اپیزود دو: مدیریت منابع انسانی دیجیتال؛ چیستی و چرایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this