انتشار مقاله در حوزه بلوغ دیجیتال در مطالعات مدیریت کسب‌وکار هوشمند

ارائه چارچوبی برای ارزیابی بلوغ دیجیتال سازمان‌ها

مقاله دکتر مهدی شامی زنجانی و محسنه اسدی با عنوان «ارائه چارچوبی برای ارزیابی بلوغ دیجیتال سازمان‌ها» در دوره ۱۱ و شماره ۴۲ نشریه «مطالعات مدیریت کسب‌وکار هوشمند» منتشر شد.

چکیده مقاله:

سازمان‌ها برای طراحی نقشه راه تحول دیجیتال خود، ابتدا باید درک جامع و همه‌جانبه‌ای از وضعیت فعلی دیجیتال سازمانشان داشته باشند. ارزیابی بلوغ دیجیتال می‌تواند اولین گام در تدوین نقشه راه تحول دیجیتال باشد. این پژوهش به‌منظور ارائه یک چارچوب ارزیابی بلوغ دیجیتال برای سازمان‌ها انجام‌شده است. روش تحقیق مورداستفاده مرور نظام‌مند مبانی نظری بوده است. در این بررسی پس از کیفیت‌سنجی و غربال‌گری مقالات مرتبط، ۳۲ عنوان مستند مورد تحلیل قرار گرفت. درنتیجه این بررسی، ابعاد بلوغ دیجیتال شامل «استراتژی»، «حکمرانی و رهبری»، «مدل کسب‌وکار و اکوسیستم»، «فرهنگ و مهارت»، «فرایند»، «تجربه کارکنان»، «تجربه مشتری»، «فناوری»، «داده» و «نوآوری» شناسایی‌شده و در ادامه نیز درمجموع تعداد ۶۹ شاخص مرتبط با هرکدام از ابعاد معرفی شدند. جهت ارزیابی اعتبار کدگذاری، نتایج توسط ۴ نفر از سرارزیابان جایزه ملی تحول دیجیتال بررسی و مورد تأیید قرار گرفت.

برای دسترسی به این مقاله کلیک کنید.

مقالات مرتبط:

چهار سطح بلوغ دیجیتال سازمانی

انتشار گزارش حرفه‌ای با موضوع «بلوغ دیجیتال شرکت‌های بیمه ایرانی (۱۴۰۰)»

مدل بلوغ دیجیتال ۲۰۲۰۰

انتشار اپیزود یازده: مدل بلوغ دیجیتال ۲۰۲۰۰

1 دیدگاه

  1. سيد محمود تبريزي گفت:

    سلام
    تبریک عرض میکنم مطالب بسیار عالی و مفید (کتاب دکتر شامی زنجانی ) از …..استفاده کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this