انتشار مقاله در حوزه تجربه دیجیتال مشتری در فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی

انتشار مقاله در حوزه تجربه دیجیتال مشتری در فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی

مقاله دکتر مهدی شامی زنجانی و همکاران با عنوان «طراحی چارچوبی برای ارتقای تجربه دیجیتالی مشتری در بانکداری اینترنتی» در شماره زمستان ۹۸ فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی منتشر شد.

چکیده مقاله:

هدف: نقاط تماس مشتری به‌عنوان عناصر سازنده تجربه مشتری شناخته می‌شوند و برای طراحی و ارتقای تجربه مشتریان، این نقاط باید به‌خوبی شناسایی و تحلیل شوند تا بتوان تجربه‌ای جذاب برای مشتریان به‌وجود آورد. در سال‌های اخیر تحول دیجیتال نیز بر پیچیدگی کنترل و مدیریت سفرهای مشتری افزوده است. صنعت بانکداری از صنایع پیشرو درزمینه تحول دیجیتال به‌شمار می‌رود و با توجه به اهمیت موضوع تجربه مشتری در این صنعت، هدف پژوهش حاضر این است که چگونه می‌توان در بانکداری اینترنتی و در نقاط تماس مشتری، تجربه دیجیتالی مشتری را بهبود بخشید؟

روش: با رویکرد کیفی و با استفاده از شیوه مطالعه موردی، ابتدا نقاط تماس بانکداری اینترنتی در سه فاز اصلی پیش از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت شناسایی شدند؛ سپس تجربه‌های مشتریان ارزیابی شده و با تحلیل نظرهای مشتریان در شعب منتخب «بانک ملت» تحلیل نهایی ارائه شد. از روش‌های مشاهده، مصاحبه و بررسی اسناد برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان بانکداری اینترنتی«بانک ملت» بوده و با ۲۳ مشتری مصاحبه نیمه‌ساختاریافته صورت گرفته است.

يافته‌ها: با تحلیل نظرهای مشتریان، تجربه‌های خوشایند و ناخوشایند آنها بر اساس دو لنز ادراک و احساس و به تفکیک نقاط تماس شناسایی شده و درنهایت چارچوب ارتقای تجربه مشتریان بر اساس چهار ویژگی دسترس‌پذیری، سهولت در استفاده، اطمینان و کارایی ارائه شده است.

نتیجه: فرآیند ارزیابی و ارتقای تجربه که در این پژوهش به‌کار رفته است، می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سنجش و ارتقای تجربه مشتریان در صنعت بانکداری مورداستفاده قرار گیرد.

جهت دریافت اصل مقاله، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this