انتشار مقاله در حوزه تجربه دیجیتال کارکنان در مجله ایرانی مطالعات مدیریت

انتشار مقاله در حوزه تجربه دیجیتال کارکنان در مجله ایرانی مطالعات مدیریت

مقاله دکتر مهدی شامی زنجانی و یاسمن قیدر با عنوان «Designing a Conceptual Framework for Digital Employee Experience» در مجله «Iranian Journal of Management Studies» منتشر شد.

چکیده مقاله:

Digital transformation plays a critical role in the way organizations undertake their businesses. To deliver a successful digital transformation and increase productivity, organizations should rethink their digital employee experience (DEX) and improve it. This paper aims to conceptualize the concept of DEX, identify its components and sub-components, and present a conceptual framework for this concept. This qualitative study was primarily based on a two-phase research methodology. In the first phase, a systematic literature review (SLR) was conducted in academic resources and grey literature. The second phase was then conducted to approve or modify the results of the first phase of research. In the second phase, eleven semi-structured, face-to-face, long interviews were held with eleven experts of digital transformation and human resource (HR) domains. The outcome of this study is a definition and a framework with eight components and 70 sub-components about DEX. The results of this study might guide organizations to improve DEX in workplaces and rethink their relationship with their employees to survive in the current competitive business environment.

برای دسترسی به این مقاله کلیک کنید.

مقالات مرتبط:

منابع انسانی دیجیتال در یک نگاه؛ چیستی و چرایی

تحول سرمایه انسانی در عصر دیجیتال

انتشار اپیزود دو: مدیریت منابع انسانی دیجیتال؛ چیستی و چرایی

ویدئو: مدیریت منابع انسانی در عصر هوش مصنوعی

تجربه دیجیتال کارکنان چیست؟

مبانی مدیریت استعدادهای دیجیتال

انتشار مقاله در حوزه تجربه کارکنان در فصلنامه مطالعات منابع انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this