انتشار خلاصه اجرایی نقشه راه ایران دیجیتال

خلاصه اجرایی نقشه راه ایران دیجیتال

خلاصه اجرایی نقشه‌راه تحول دیجیتال ایران (نسخه پیش‌نویس) منتشر گردید.
در این خلاصه اجرایی، چشم‌انداز، آرمان‌ها، اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و پروژه‌های پیشنهادی جهت حرکت به‌سوی ایران دیجیتال معرفی شده است.
شایان ذکر است کارفرمای این پروژه، «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» و مجری آن «دانشگاه تهران» است.

دست‌نوشته دکتر شامی زنجانی در صفحه اینستاگرام وی در این‌خصوص به شرح زیر است:
پُرفشارترین و چالش‌برانگیزترین‌‌ فعالیت تیمِ ما در سال ۹۸، بدونِ شک، تدوین «نقشه راه تحول دیجیتال ایران» در «پژوهشگاه دانشگاه تهران» بود.
از روز نخست که این تلاش را استارت زدیم، هدفمان بیش از آن‌که صرفا نوشتنِ یک سند باشد، «آگاه‌سازی»، «گفتمان‌سازی»، «تصمیم‌سازی» و در نهایت کمک به شکل‌گیری جبهه‌ای از باورمندان به رویای «ایران دیجیتال» در بخش‌ها و سطوح مختلف کشور بود. برداشتمان این است که دستاوردهایی در این حوزه داشته‌ایم که البته شرح آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد.
ما به عنوان پژوهشگران این حوزه در دانشگاه مادر کشور، آنچه که در توان و بضاعتِ اندکمان بود انجام دادیم و کم نگذاشتیم.‌ خودمان بهتر از هر کسی می‌دانیم دیکته‌ای که نوشته‌ایم بدون نقص و کاستی نیست؛ اما به‌جد باور داریم این برنامه برای آغازِ یک حرکتِ ملی به سوی ایران دیجیتال کفایت می‌کند. قطعا این نقشه راه، ماهیتی زنده و پویا دارد و می‌تواند همراستا با ارتقای بلوغ دیجیتال کشور، مورد بازنگری‌های دوره‌ای قرار گرفته و اصلاح و تکمیل گردد. تا اینجا کارِ ما بود و از اینجا به بعد – که تصویب و اجرای برنامه است – کار مدیران اجرایی مرتبط. امیدواریم درک کنند که کشور، زمانی برای از دست دادن در این حوزه ندارد و فردا هم برای شروع دیر خواهد بود …
امروز، خلاصه اجرایی پیش‌نویسِ نقشه راه تحول دیجیتال ایران را منتشر می‌کنیم که شامل چشم‌انداز، آرمان‌ها، اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و پروژه‌های پیشنهادی جهت حرکت به‌سوی «ایران دیجیتال» است.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط:

تحول دیجیتال؛ چیستی و چرایی؟

اقتصاد دیجیتال ( Digital Economy) چیست ؟

تدوین نقشه راه تحول دیجیتال (قسمت اول)

تدوین نقشه راه تحول دیجیتال (قسمت دوم)

تدوین نقشه راه تحول دیجیتال (قسمت سوم)

تدوین نقشه راه تحول دیجیتال (قسمت چهارم)

تدوین نقشه راه تحول دیجیتال (قسمت پنجم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this