چت‌ جی‌ پی‌ تی؛ هدیه هوش مصنوعی به منابع انسانی

چت‌جی‌پی‌تی؛ هدیه هوش مصنوعی به منابع انسانی

دپارتمان‌های منابع انسانی اکنون می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت‌ جی‌ پی‌ تی[۱] برای ساده‌سازی فرآیندهای خود و دستیابی به کارایی بیشتر استفاده کنند. چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای متخصصان منابع انسانی به شیوه‌های مختلف باشد. از جمله این موارد می‌توان به خودکار کردن کارهای تکراری، ارائه پشتیبانی آنی به کارمندان، و بهبود تجربه کارکنان اشاره کرد.

در این مطلب به چند مورد خاص استفاده از چت‌جی‌پی‌تی در منابع انسانی می‌پردازیم و در مورد مزایایی که این نوع مدل‌های زبانی می‌توانند برای دپارتمان‌ها و سازمان‌های منابع انسانی به همراه داشته باشند صحبت می‌کنیم.

 

۱- استخدام

دپارتمان‌های منابع انسانی می‌توانند از چت‌جی‌پی‌تی برای ساده‌سازی عملیات خود، بهبود تجربه کاندیداها و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر برای استخدام استفاده کنند. چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند کارهای تکراری در فرآیند استخدام را، مانند بررسی رزومه و زمان‌بندی مصاحبه، خودکار نماید. خودکار کردن این نوع وظایف می‌تواند متخصصان منابع انسانی را آزاد کند تا بر فعالیت‌های استراتژیک‌تر تمرکز کنند.

چت‌جی‌پی‌تی همچنین می‌تواند با ارائه پشتیبانی هم‌زمان و پاسخ دادن به سؤالات متداول درباره شرکت و فرآیند درخواست، به مشارکت نامزدها کمک کند.

متخصصان منابع انسانی همچنین می‌توانند از چت‌جی‌پی‌تی برای شناسایی نامزدهای بالقوه‌ای که ممکن است بر اساس مهارت ها، تجربه و تحصیلاتشان مناسب سازمان باشند، استفاده کنند.

۲- ظهور و بروز کارکنان

دپارتمان‌های منابع انسانی می‌توانند از چت‌جی‌پی‌تی برای بهبود تجربه حضور در استخدام‌های جدید، کاهش حجم کاری اعضای تیم منابع انسانی و اطمینان از دسترسی کارکنان جدید به منابع مورد نیاز برای موفقیت در نقش‌های جدید خود استفاده کنند.

تیم‌های منابع انسانی می‌توانند چت‌جی‌پی‌تی را راه‌اندازی کنند تا پشتیبانی و راهنمایی آنی برای استخدام‌کنندگان جدید ارائه کنند، از جمله پاسخ دادن به سؤالات رایج در مورد خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و مزایا شرکت و ارائه راهنمایی برای تکمیل مدارک مورد نیاز.

چت‌جی‌پی‌تی همچنین می‌تواند به خودکارسازی وظایف اداری، مانند برنامه‌ریزی جلسات جهت‌یابی یا ارسال یادآوری به استخدام‌کنندگان جدید درباره آموزش‌های مورد نیاز کمک کند.

۳- آموزش

با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی در آموزش، دپارتمان‌های منابع انسانی اطمینان حاصل می‌کنند که کارکنان به منابع مورد نیاز برای توسعه مهارت‌ها و دانش جدید مورد نیاز برای شغل خود دسترسی دارند.

چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند دسترسی فوری به محتوای آموزشی را برای کارکنان فراهم کند و به سؤالات مربوط به کارگاه‌ها و برنامه‌ها پاسخ دهد.

متخصصان منابع انسانی همچنین می‌توانند وظایف اداری را با چت‌جی‌پی‌تی خودکار کنند، از جمله برنامه‌ریزی جلسات آموزشی یا ارائه یادآوری به کارمندان در مورد رویدادهای آینده. چت‌جی‌پی‌تی حتی می‌تواند برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی‌شده را برای کارکنان بر اساس نیازها و مجموعه مهارت‌های خاص آنها ایجاد کند.

۴- مدیریت عملکرد

چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند با ارائه راهنمایی به مدیران برای انجام ارزیابی عملکرد و پاسخ به سؤالات کارکنان در مورد معیارهای عملکرد یا بازخورد، به فرآیند مدیریت عملکرد کمک کند.

متخصصان منابع انسانی می‌توانند بینش‌هایی آنی در مورد عملکرد کارکنان دریافت کنند و می‌توانند هشدارهایی را تنظیم کنند که به تیم منابع انسانی و همچنین مدیران برسد.

۵- چت‌بات‌های منابع انسانی

چت‌جی‌پی‌تی را می‌توان برای توسعه بات‌های گفتگو و مکالمه برای دپارتمان‌های منابع انسانی به منظور بهبود تجربه کلی کارکنان استفاده کرد. از طریق بات‌های گفتگوی مجهز به هوش مصنوعی، کارمندان می‌توانند برای سؤالات رایج مرتبط با منابع انسانی در مورد مواردی مانند مزایا، سیاست‌های مرخصی یا حقوق و دستمزد پشتیبانی فوری دریافت کنند.

۶- مشارکت کارکنان

چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند ابزار مفیدی برای بهبود تعامل کارکنان با ارائه پشتیبانی آنی، کمک شخصی و دسترسی فوری به اطلاعات و منابع باشد. این می‌تواند در پاسخ به سؤالات مربوط به سیاست‌ها، فرهنگ، رویه‌ها و مزایای شرکت و همچنین راهنمایی در مورد تکمیل فرم‌ها و درخواست‌های مختلف کمک کند.

دسترسی کارکنان به فرصت‌های آموزشی و توسعه حرفه‌ای بخش مهمی از درگیر نگه داشتن آنها است و همانطور که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم، چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند یک ابزار آموزشی ارزشمند برای بخش‌های منابع انسانی باشد.

با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای بهبود تعامل کارکنان، بخش‌های منابع انسانی می‌توانند نیروی کار مولدتر و راضی‌تر ایجاد کنند، نرخ جابجایی کارمندان را کاهش دهند و موفقیت کسب‌وکار را به ارمغان بیاورند.

۷- تطبیق قانون

متخصصان منابع انسانی همچنین می‌توانند از چت‌جی‌پی‌تی استفاده کنند تا اطمینان حاصل نمایند که خط‌مشی‌ها و شیوه‌های منابع انسانی آن‌ها سازگار، دقیق و مطابق با مقررات محلی و ملی است، بنابراین از خطرات قانونی یا اعتباری که ممکن است در نتیجه عدم انطباق ایجاد شود، اجتناب کنند.

چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند در ارائه اطلاعات به روز به کارمندان درباره موارد مربوط به تطبیق قانون مانند قوانین استخدام، مقررات حقوق و دستمزد و مالیات، و پروتکل‌های ایمنی و بهداشت کمک کند. این مدل همچنین می‌تواند به بخش‌های منابع انسانی کمک کند تا انطباق کارکنان با خط‌مشی‌های منابع انسانی، مانند حضور و غیاب، درخواست‌های مرخصی و ساعات کاری را پیگیری و نظارت کنند.

هرکسی که در زمینه منابع انسانی کار می‌کند باید توانایی‌های باورنکردنی چت‌جی‌پی‌تی را درک کند، چون این فناوری به پیشرفت و بهبود ادامه می‌دهد. یک چیز وجود دارد که ما به طور قطع می‌دانیم: مدل‌های زبانی و هوش مصنوعی فرصت‌های جدید (و همچنین تهدیداتی) را برای نقش‌های منابع انسانی متحول کرده و ارائه می‌کنند.

منبع:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjZi8eNrs7-AhVyhv0HHf0vBCEQFnoECB0QAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.forbes.com%2Fsites%2Fbernardmarr%2F2023%2F03%2F07%2Fthe-7-best-examples-of-how-chatgpt-can-be-used-in-human-resources-hr%2F&usg=AOvVaw0QzZmm6mC2wJsX8AlME2FE

[۱] ChatGPT

مقالات مرتبط:

هوش مصنوعی؛ روند توسعه، زنجیره ارزش و کاربردها

ویدئو: نقش هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال Digital Economy (اقتصاد هوشمند)

منابع انسانی دیجیتال در یک نگاه (چیستی و چرایی)

ویدئو: مدیریت منابع انسانی در عصر هوش مصنوعی

نمونه ای از تحلیل داده در منابع انسانی کلارک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this