بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک کپیتال وان

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک کپیتال‌وان

در این سری از مطلب به بررسی پیشگامان بانکداری دیجیتال در جهان خواهیم پرداخت. هدف از این مطالب، ارائه دید کلی در خصوص فعالیت‌های انجام در این حوزه در برترین بانک‌های جهان است و می‌تواند مبانی ایده‌آل‌گرایانه برای بانک‌های داخلی باشد. در مطالب قبل با بانک آمریکا، سیتی بانک و بانک بارکلیز آشنا شدیم و در این مطلب به بررسی بانک کپیتال‌وان می‌پردازیم.

بانک کپیتال‌وان

گروه مالی کپیتال وان، ۶۵ میلیون مشتری در سراسر جهان داشته و سعی در تولید محصولات مشتری‌محور و سفارشی شده با استفاده از توان داده دارد. در حال حاضر ۷۵% تعاملات مشتریان با این بانک به شکل دیجیتالی انجام می‌شود. استراتژی دیجیتال کپیتال وان، بر پایه سه محور طراحی شده است تا منجر به توسعه سریع و گسترش خدمات نوآورانه شود: استفاده از تحلیل داده، سرمایه‌گذاری در استعدادهای دیجیتال و تغییر ساختار نیروی کار فناوری اطلاعات سازمانی. در جدول زیر، اقدامات این بانک در راستای ابعاد بانکداری دیجیتال تشریح می‌شود.

جدول ۱. اقدامات بانک کپیتال‌وان در حوزه بانکداری دیجیتال

جدول ۱. اقدامات بانک کپیتال‌وان در حوزه بانکداری دیجیتال

بانک کپیتال‌وان با توسعه قابلیت‌های الکسا آمازون، امکان چک‌کردن موجودی حساب، بازخوانی تراکنش‌ها و  پرداخت قبوض و وام‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. چنین رویکردی قدرت سیستم‌های صوتی و تعاملی در سیستم بانکداری و کارت‌های بانکی را نشان می‌دهد. کاربران صرفاً باید با استفاده از صدای خود وارد سیستم کپیتال‌وان شده و از قابلیت‌های فوق‌العاده آن لذت ببرند.

تمرکز کپیتال‌وان بر روی تحلیل داده، نیاز به جذب تحلیل‌گرانی را ضروری ساخت که مهارت‌های کمی برای ارزیابی اعداد پیچیده و استخراج دیدگاه‌های قابل اجرا داشته باشند. این بانک از آغاز سال ۲۰۰۶ سه برابر نیروی اجرایی، نیروی تحلیل‌گر جذب کرده است. بانک کپیتال‌وان جهت تجهیز خود به این استعدادها، چندین شرکت کوچک فناوری بانکی را خریده و همچنین متخصصانی را مستقیماً از مراکز علمی و دانشگاه‌ها جذب کرده است. در سال ۲۰۱۲، این بانک، با خرید یک شرکت کوچک تلفن‌همراه توانست ابزاری را به مشتریانش ارائه دهد که بر اساس موقعیت جغرافیایی و تاریخچه خرید به آن‌ها پاداش دهد.

مقالات مرتبط:

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک گارانتی

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک بی‌بی‌وی‌ای

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک بارکلیز

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: سیتی بانک

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this