بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک بارکلیز

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک بارکلیز

در این سری از مطلب به بررسی پیشگامان بانکداری دیجیتال در جهان خواهیم پرداخت. هدف از این مطالب، ارائه دید کلی در خصوص فعالیت‌های انجام در این حوزه در برترین بانک‌های جهان است و می‌تواند مبانی ایده‌آل‌گرایانه برای بانک‌های داخلی باشد. در مطالب قبل با بانک آمریکا و سیتی بانک آشنا شدیم و در این مطلب به بررسی بانک بارکلیز می‌پردازیم.

بانک بارکلیز

یکی از نمونه‌های مطرح تحول تجربه مشتری، بانک بارکلیز است. مدیران ارشد خط کسب‌وکار کارت بانکی بارکلیز – بارکلی‌کارد – به منظور پرورش فرهنگ مشتری‌محوری در بانک، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد، نقش‌ها و مسئولیت‌های سازمانی، فرآیندها، فناوری و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری را بازطراحی نمایند. بارکلی‌کارد که به عنوان پیشرو در حوزه تجربه مشتری شناخته می‌شود، نیاز داشت تا به منظور گذار از مدل عملیاتی محصول‌محور به مدلی که خواست مشتری را بهتر ارائه می‌دهد، بهترین نقشه‌راه را تعیین نماید.

آن‌ها می‌دانستند که به منظور موفقیت در یک محیط دیجیتال که با تغییر و ابتکارات مداوم شناخته می‌شود، می‌بایست سازمان را به طریقی مجهز نمایند که با مشتریان به نحو مؤثرتری ارتباط برقرار کرده و نیازهای آن‌ها را به روش‌های جدیدتری برطرف سازد. از همین‌رو، بارکلی‌کارد با همکاری شرکت شرکای وست‌مونرو، چارچوبی جهت ثبت و نگاشت سفرهای کلیدی مشتری، ارتباط دادن آن‌ها با نگاشت‌های جریان‌های ارزش اصلی و به‌کارگیری اندازه‌گیری‌ صدای مشتری ایجاد نمود. این چارچوب به صاحبان سفرها اجازه شناسایی مشکلات کلیدی که سفر مشتری تحت تأثیر آن قرار می‌گرفت را می‌داد تا پروژه‌ها را اولویت‌بندی نمایند و منابع را به‌طور مؤثرتری تخصیص دهند.

با وجود یک استراتژی مشتری‌محور، بارکلی‌کارد برای رقابت در دنیای دیجیتال آماده‌تر است؛ دنیایی که انتظارات، عملیات و ارائه ارزش، نیازمند عملیات ساده و مؤثر، سرعت بیشتر و پیش‌بینی بهتر از شرایط متغیر بازار است.

صاحبان سفرها، در گسترده کردن محدودیت‌های میان‌وظیفه‌ای مختار هستند و می‌توانند پروژه‌هایی را که تجربه مشتری و عملکرد کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد، اولویت‌بندی نمایند. یکی  از این پروژه‌ها اسکنر رگ انگشت است. مشابه فناوری اثر انگشت، بارکلیز با غول فناوری هیتاچی همکاری کرد تا فناوری اسکن رگ انگشت و شناسایی جریان خون را به مشتریان بانکداری شرکتی ارائه دهد. برای مجاز کردن معاملات، مشتریان تجاری به جای وارد کردن گذرواژه‌ها و پین‌ها، انگشت خود را به راحتی وارد یک اسکنر رومیزی کوچک می‌کنند. ارزش این فناوری در الگوهای منحصر به فرد اسکن رگ موجود در هر انگشت نهفته است که در طول زندگی بدون تغییر باقی می‌مانند. اسکنر بیومتریک بارکلیز امنیت پیشرفته را همراه با رابط کاربری آسان برای یک تجربه احراز هویت ابتکاری ارائه می‌کند.

بانک بارکلیز، تاریخچه پرافتخاری از ارائه خدمات نوآورانه دارد. اقدامات این بانک در راستای توسعه ابعاد بانکداری دیجیتال در جدول زیر آورده شده است.

جدول ۱:  اقدامات بانک بارکلیز در حوزه بانکداری دیجیتال

جدول 1: اقدامات بانک بارکلیز در حوزه بانکداری دیجیتالتاریخچه پرافتخار این بانک در ارائه خدمات نوآورانه به بازار اروپا شامل توسعه خودپردازها، توسعه برند کارت‌های بانکی با برند بارکلی‌کارد و بانکداری اینترنتی از دهه ۹۰ میلادی می‌شود.

مقالات مرتبط:

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک کپیتال وان

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک بی‌بی‌وی‌ای

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک آمریکا

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: سیتی بانک

بررسی زبدگان دیجیتال صنعت بانکی: بانک گارانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this