سازوکارها و ابزارهای مدیریت استعداد دیجیتال

سازوکارها و ابزارهای مدیریت استعداد دیجیتال

در مطالب گذشته با فرآیندهای مدیریت استعداد دیجیتال آشنا شدیم. در این مطلب به استفاده از سازوکارها و ابزارهای زیر در راستای مدیریت استعداد دیجیتال به تفکیک سه فرآیند برنامه‌ریزی و جذب استعداد دیجیتال، توسعه مهارت‌های استعداد دیجیتال و حفظ و نگهداشت استعداد دیجیتال می‌پردازیم:

برنامه‌ریزی و جذب استعداد‌ دیجیتال

  • غنی‌سازی تجربه کاربری متقاضیان در فرآیند استخدام با استفاده از ابزارهای بازی‌سازی و شبیه‌سازی
  • بهره‌گیری از پلتفرم‎های کاریابی آنلاین
  • تحلیل داده‌های بازار کار جهت پیش‌بینی میزان عرضه و تقاضای استعدادهای دیجیتال
  • تحلیل داده‌های ردپای دیجیتال متقاضیان در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین
  • استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر بستر نرم‌افزار به عنوان خدمت جهت انجام فرآیند برنامه‌ریزی و جذب سرمایه انسانی
  • انتشار محتوا و تعامل با متقاضیان استخدام در شبکه‌های اجتماعی در راستای ارتقای برند سازمان
  • انتشار ویدیو در شبکه‌های اجتماعی با هدف آشنایی متقاضیان استخدام با فرهنگ، محیط کار و نحوه عملکرد سازمان
  • ایجاد/ عضویت در انجمن‌های تخصصی آنلاین با هدف شناسایی و جذب استعدادهای دیجیتال
  • انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها برای کارآموزی/ استخدام دانشجویان حوزه دیجیتال
  • تملیک/ همکاری با استارت‌آپ‌های حوزه دیجیتال برای دستیابی به استعدادهای دیجیتال
  • فراهم آوردن امکان انعقاد قراردادهای منعطف همکاری با استعدادهای دیجیتال و سازمان‌های پیشرو در حوزه دیجیتال

توسعه مهارت‌های استعداد دیجیتال

  • استفاده از سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی درون سازمانی
  • استفاده از پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی خارج سازمانی
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های آموزشی جهت تسهیل آموزش کارکنان
  • استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جهت تسهیل آموزش کارکنان
  • برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی و عمومی حوزه دیجیتال برای کارکنان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزش مفاهیم دیجیتال برای مدیران
  • برگزاری/ حضور در رویدادهای نوآوری حوزه دیجیتال
  • انتقال موقت کارکنان به سازمان‌های پیشرو در حوزه دیجیتال جهت توسعه مهارت‌های دیجیتال

حفظ و نگهداشت استعداد دیجیتال

  • بهره‌گیری از شبکه اجتماعی سازمانی در راستای ایجاد محیط کاری مشارکتی و منعطف
  • تعامل سازمان با کارکنان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین
  • فراهم آوردن امکان انجام وظایف کاری کارکنان در محیط دیجیتال
  • استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر بستر فرآیند کسب‌وکار به عنوان خدمت جهت مدیریت عملکرد استعدادهای دیجیتال
  • استفاده از اپلیکیشن جهت اخذ بازخورد آنی از کارکنان در ارتباط با موضوعات سازمانی
  • اختصاص پاداش‌های مالی و غیرمالی جهت جبران خدمات استعدادهای دیجیتال

 

مقالات مرتبط:

مبانی مدیریت استعدادهای دیجیتال
فرآیندهای مدیریت استعدادهای دیجیتال: برنامه ریزی و جذب استعداد دیجیتال
فرآیندهای مدیریت استعدادهای دیجیتال: توسعه مهارت‌های استعداد دیجیتال
فرآیندهای مدیریت استعدادهای دیجیتال: حفظ و نگهداشت استعداد دیجیتال
نمونه‌های موردی مدیریت استعداد دیجیتال در صنعت بانکداری
ابتکارات شرکت‌های تلکامی در حوزه استعداد دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this