پنج ویژگی سازمان های با بلوغ دیجیتالی بالا

پنج ویژگی سازمان های با بلوغ دیجیتالی بالا

تا به امروز، اکثر رهبران فناوری بازدهی مثبتی از تلاش‌های تحولی خود جهت بهبود مزیت رقابتی از طریق فناوری گزارش کرده‌اند. مطالعه کی‌پی‌ام‌جی (۲۰۲۲) به ما نشان می‌دهد که موفقیت در تحول دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نیاز پایه برای کسب‌وکارها است.

سازمان‌هایی که امروز که از نظر دیجیتالی بالغ هستند.

سیلوها را از بین می‌برند تا صدای کارکنان، میان دپارتمان‌ها شنیده شود

برای جلوگیری از ایجاد ناکارآمدی‌های غیرضروری در زمینه نوآوری‌های فناورانه، رهبران دیجیتال سیلوها را تخریب می‌کنند تا پروژه‌ها بتوانند به طور مستمر از بازخورد کارکنان از گروه‌های ذینفعان کلیدی استفاده کنند. در اینجا، صدای کارکنان، تلاش‌های نوآوری را از نواقصی که می‌تواند به تجربیات مشتری آسیب برساند، حفظ می‌کند.

این روحیه همکاری از طریق عملیات روزانه در کسب‌وکارهای با بلوغ دیجیتالی بالا ادامه می‌یابد. از آنجایی که تخصفص فناوری اطلاعات به طور فزاینده‌ای در کارکردهای مختلف کسب‌وکار مورد نیاز است، همکاری و آموزش معمول بین بخشی به کارمندان بخش کسب‌وکار و فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد سوءتفاهم‌ها را حل کنند و دیدگاه یکدیگر را به‌صورت شفاف درک نمایند.

بخشی از راه‌حل بحران استعداد هستند

کسب‌وکارهای پیشرو دارند رویکردهای خود برای استخدام و آموزش استعدادهای متخصص از اکوسیستم را مجدداً بررسی می‌کنند. استراتژی‌های بلندمدت سازمان در زمینه استعداد باید سازمان‌ها را تشویق کند تا دیدگاه‌های خود را گسترش داده و جهان استعدادها را گسترش دهند.

در عین حال، کسب‌وکارهای بالغ اطمینان حاصل می‌نمایند که کارکنانشان در رشد حرفه‌ای خود، حمایت را احساس می‌کنند. فیل فرشت از تحقیقات HFS می‌گوید: «مدیران باید دائماً آموزش ببینند تا بتوانند تیم خود را توسعه دهند. افراد اگر مدیر مستقیمشان به آنها کمک نکند، اغلب ناامید می‌شوند و احساس می‌کنند که گیر کرده‌اند. ساختارهای مدیریتی سفت و سخت را بشکنید و چارچوب‌هایی بر اساس یک مدل ماتریسی بسازید. بیشتر از یک ساختار باز برای برنامه‌های منتورینگ استفاده کنید تا کارمندان بتوانند از چندین نفر یاد بگیرند.»

هیلی کچران، معاون دیجیتال یوان‌بی‌سی می‌گوید، به جای جذب نامزد به طور انحصاری از صنعت خود، می‌توان درِ هر صنعت را به روی افراد با استعداد از طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها، تجربیات و حتی جغرافیا باز کرد. باید شبکه گسترده‌ای را در همه اشکال ایجاد نمود، چون باعث ایجاد تنوع می‌شود و توانایی شرکت را برای ایجاد تغییرات سریعتر بهبود می‌بخشد.

اطمینان حاصل می‌نمایند که متخصصان امنیت سایبری، در انتخاب فناوری و آموزش کارکنان مشارکت اولیه دارند

تحقیقات امسال نشان می‌دهد که کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای امنیت سایبری را به‌عنوان یک رشته طلایی که مسیر رشد و موفقیت را هموار می‌کند، می‌بینند، نه صرفاً یک الزام انطباقی. کسب‌وکارهای بالغ دیجیتال با جریان‌های کاری نوآوری در فناوری کار می‌کنند که متخصصان سایبری را در ابتدای کار در بر می‌گیرد.

به دلیل آگاهی پایین در زمینه امنیت سایبری که باعث بالا رفتن ریسک می‌شود، شرکت‌های بالغ دیجیتال به سازمان‌های امنیت سایبری قدرت می‌دهند تا آموزش‌های منظمی را در زمینه مدیریت ریسک ارائه دهند.

به صدای مشتری اجازه می‌دهند تا بر استراتژی‌های فناوری نوظهور اثر بگذارند

شرکت‌ها باید برای حفظ مشتریان و سهم بازار، به طور مداوم قابلیت‌های دیجیتالی خود را بهبود بخشند و در مورد این فکر کنند که چگونه از فناوری‌ها به نحوی استفاده نمایند که به انتظارات مشتریان پاسخ دهد و حتی فراتر از آن برود.

این به معنای ارزیابی مداوم این است که آیا انتخاب فناوری و طراحی گردش کار با نیازها و انتظارات مشتری همسو است یا خیر. کارگاه‌های میان کارکردی می‌توانند بینش‌هایی واقعی ارائه دهند و ارزش فناوری‌های خاص را آزمایش کنند.

کسب‌وکارهای از لحاظ دیجیتالی بالغ، سرمایه‌گذاری‌های فناورانه خود را به سمت قابلیت‌هایی هدایت می‌کنند که پتانسیل ارائه نتایجی را دارند که بیشترین ارزش را برای مشتریان فراهم می‌نمایند. این رویکرد می‌تواند به وفادار نگه داشتن تعداد بیشتری از مشتریان به یک برند در زمان عدم اطمینان اقتصادی کمک کند.

از تجربه‌گری عاقلانه نمی‌ترسند

شرکت‌های با بلوغ دیجیتالی بالا اطمینان حاصل می‌کنند که موفقیت آن‌ها منجر به ایجاد یک فرهنگ بیش از حد محافظه‌کار یا کمال‌گرا که نوآوری را خفه می‌کند، نمی‌شود.

اگر سعی دارید به سطح ۱۰۰ درصدی از اطمینان در مورد همه‌چیز دست یابید، به سطح کاذبی از دقت امیدوار هستید. تنها نتیجه این موضوع، فلج کردن آزمایش در کسب‌وکار است که در نهایت رشد را از بین می‌برد. تنها پاسخ این است که اطمینان حاصل شود استراتژی‌های تحول و سرمایه‌گذاری می‌توانند منطبق و سازگار شوند.

منبع:

https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2022/09/kpmg-global-tech-report-2022.pdf

مقالات مرتبط:

انتشار اپیزود یازده: مدل بلوغ دیجیتال ۲۰۲۰۰

زبدگی دیجیتال چیست؟

زبدگان دیجیتال بیشتر در چه صنایعی هستند؟

مشاوره و اجرای پروژه تحول دیجیتال

سازمان دیجیتال چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this