در این مطلب که در دسامبر ۲۰۲۱ در مجله امآیتیاسلون منتشر شده است، شش توصیه به رهبران کسبوکارها در زمینه محیط کار دیجیتال ارائه شده است.
رهبری فراگیر به این معنی است که رهبران متعهد میشوند از اینکه با همه اعضای تیم به طور عادلانه رفتار میشود، اطمینان حاصل کنند. عدالت به این معناست که همه اعضای تیم احساس تعلق و ارزشمند بودن داشته باشند و اطمینان حاصل شود که افراد میتوانند هویت واقعی خود را به محل کار بیاورند. مهمتر از همه، در راستای تأمین منابع و پشتیبانی لازم تلاش میکند تا افراد بتوانند به پتانسیل کامل خود دست یابند.
شکست مشارکتی مانع عملکرد و بهرهوری سازمان و کارکنان میشود و موانعی بر سر راه نوآوری ایجاد میکند. عملکرد از طریق شبکههایی که در داخل و خارج از سازمانها سریعتر و موثرتر شکل میگیرند، ارائه میشود. مدیران باید نحوه پرورش این شبکهها را با توجه ویژه به الگوی همکاری، کیفیت تعاملات و اثربخشی پیوندهایی که تیمهایشان را به اکوسیستمهایی که در آن قراردارند پیوند میدهد، بهبود بخشند.
مدیران آموزش دیدهاند تا بر روی یک موضوع کسبوکاری تمرکز کنند، به نتیجه برسند و کارمندان را در مورد آنچه باید انجام دهند راهنمایی نمایند. اما در حالی که این مفروضات تثبیتشده یک شبه تغییر نخواهند کرد، ما شاهد یک تغییر شگفتانگیز هستیم. کارمندان به طور فزایندهای از مدیران انتظار دارند که در زمینههایی مانند تغییرات آب و هوا، برده داری مدرن، و برابری نژادی و جنسیتی نقشهای فعالی داشته باشند.
به طور فعال با تعصب «خارج از دید، خارج از ذهن» مبارزه کنید. یکی از راههای مقابله با این سوگیری، تهیه فهرستها و دو بار بررسیکردن آن است. مدیران باید به جای واگذاری وظایف یا ارائه فرصتهای رشد به اولین فردی که به ذهنشان میرسد، نام هر یک از اعضای تیم را یادداشت کنند و سپس فهرست را (دو بار!) بررسی نمایند تا مشخص شود چه کسی واقعاً برای آنچه در ذهن دارند مناسبتر است.
بسیاری از ما کار را چیزی فراتر از یک چک حقوقی میدانیم، که به این معنا نمیباشد که پرداخت منصفانه مهم نیست. اما افراد باید احترام، ارزش و تایید را حس کنند و این به نحوه ارتباط ما به عنوان فرد با یکدیگر بستگی دارد. موفقترین مدیران کسانی هستند که کنجکاوی واقعی را در مورد آنچه کارمندان معنادار مییابند نشان دهند.
و این میتواند با یک جمله شروع شود: “به من بگو به چه فکر میکنی.”
میدانیم که به بسیاری از نیازهای اجتماعی و عاطفی کارکنان میتوان از طریق روابط و حمایتهای همتایانشان کمک کرد. همتایان بهتر میتوانند ابراز همدردی و دلسوزی کنند و مشکلات را حل نمایند. بهعنوان یک مدیر، بهجای رفع نیاز، سیستمهایی را راهاندازی نمایید تا به افراد تیم خود کمک کنید خودشان به یکدیگر کمک کنند.
جایگاه محیطکار در مسیر تحول دیجیتال
محیطکار دیجیتال در صنعت تلکام