تحول دیجیتال در شرکت میتسوبیشی كمكیكال كورپوریشن

تحول دیجیتال در شرکت میتسوبیشی كمكیكال كورپوریشن

شركت میتسوبیشی یك شركت ژاپنی است كه در سال ۱۸۷۰ میلادی توسط ایواساکی یاتارو تأسیس شد. كسب و كار اصلی این شركت در ابتدا در زمینه ساخت كشتی بود و در سال های بعد این شركت وارد کسب و کار بیمه شد تا خسارات وارد به کشتی هایش به نحوی جبران شود. در طول دهه های بعد این شرکت وارد صنعت ساخت و ساز هواپیما و تجهیزات آن شد. در نهایت با توسعه کسب و کار شرکت و ورود به دیگر صنایع، این شرکت به هلدینگ میتسوبیشی تبدیل شد که دارای شرکت های تابعه زیادی است و یكی از آن ها شركت میتسوبیشی کمیکال كورپوریشن است. شرکت میتسوبیشی کورپوریشن در زمینه تولید مواد شیمیایی، پلیمرها و کامپوزیت های با پایه کربنی فعالیت دارد و اکنون نهمین تولیدکننده محصولات شیمیایی در جهان می باشد.

مسیر تحول دیجیتال در شرکت میتسوبیشی كمیكال كورپوریشن

شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشن در سال ۲۰۱۷ کارگروه تحول دیجیتال را راه اندازی کرد تا هسته اصلی و محرکی برای شرکت های زیرمجموعه در راستای توسعه قابلیت های دیجیتال خود باشد. این کارگروه طرح‌های باارزش بالا را شناسایی کرده تا در توسعه کسب و کار شرکت کارآمد باشند. به عنوان مثال، این شرکت از فناوری های دیجیتال برای بهبود کیفیت محصول، بهینه سازی و خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار و تسریع روند تحقیق و توسعه استفاده می نماید. برخی از فعالیت ها و پروژه های شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشن در جهت بکارگیری فناوری های مدرن دنیا به شرح زیر می باشند:

  • شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشین دارای تعداد زیادی سایت تولیدی است که برخی از آنها دارای امکانات تولید برق با ظرفیت تولید مازاد خود هستند. یکی از فرصت های این شرکت در کاهش هزینه، به حداقل رساندن هزینه های انرژی مانند هزینه های تأمین برق در سطح شرکت است. بدین منظور شرکت میتسوبیشی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری نمود تا هزینه تأمین برق مصرفی سایت های خود را کاهش دهد. علاوه بر آن، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر آلایندگی محیط زیستی در پی ندارد و جایگزین کردن آن ها با انرژی های فسیلی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک خواهد کرد.
  • شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشن با همکاری یک پتروشیمی دیگر توانست امتیاز ثبت اختراع پلی استر زیستی را کسب کند. تولید پلی استر زیستی در راستای رویکرد کاهش انتشار کربن و گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ می باشد. همچنین این شرکت ژاپنی تلاش می کند با واردات نفتای زیستی از شرکت نسته، به اهداف تولید محصولات پتروشیمی زیستی و تولید پلی پروپیلن بازیافتی برسد.
  • در دهه ۲۰۱۰ شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشن با همکاری شرکت آی.بی.ام اقدام به شبیه سازی مراحل اولیه واکنش میان لیتیم و اکسیژن در باتری های هوا-لیتیم کردند. درک ساز و کار شیمی باتری های هوا-لیتیم می تواند به تولید باتری هایی با کارایی بالا منجر شود تا از آنها در ادواتی نظیر خودروها و تلفن های همراه استفاده کرد. محققان شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشن با استفاده از شبیه سازهای کوانتومی به مطالعه فرآیند پرداخته و نشان دادند که می توان واکنش اکسیژن و لیتیم را روی یک کامپیوتر کوانتومی مدل سازی کرد.
  • محققان شرکت میتسوبیشی کمیکال با همکاری دانشگاه متروپولیتن و فناوری هوش مصنوعی، یک بافت ضدباکتری طبیعی را برای استفاده در صنعت بسته بندی مواد غذایی ارائه دادند. این تحقیق زمینه را برای افزایش ماندگاری و بهبود کیفیت، ایمنی و یکپارچگی مواد غذایی بسته بندی شده در مقیاس صنعتی فراهم می کند. نانوبافت مذکور با الهام از بال های کشنده باکتری در حشراتی مانند سنجاقک تولید شده که اثر تخریب باکتری بال های حشرات را تقلید می کند و زمانی که روی پلاستیک استفاده می شود خاصیت ضدباکتری دارد. این نتایج یک گام بزرگ به سوی فناوری نوین بسته بندی طبیعی، غیر شیمیایی و ضد باکتری برای صنایع غذایی و تولیدی می باشد. علاوه بر آن، با استفاده از فناوری آر.اف.آی.دی بسته بندی هوشمند محصولات را نیز ارائه داد. این بسته بندی ها اطلاعات بلادرنگی را در مورد شرایط محصول مانند دما و رطوبت ارائه می کند تا کیفیت محصول در سراسر زنجیره تأمین تضمین شود.
  • شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشن از مدل های هیبریدی برای شناسایی محصولات جدید و افزایش کیفیت آن ها استفاده می کند. با استفاده از مدل های هیبریدی اسپن پلاس، این شرکت امکان پیش‌بینی دقیق کیفیت محصول را فراهم کرد تا با استفاده از اقدامات پیشگیرانه، محصولات شیمیایی جدید و با کیفیت تولید نماید.
  • این شرکت با استفاده از حسگرهای اینترنت اشیا و تحلیل گری داده های بلادرنگ، خرابی های احتمالی و نیاز به تعمیرات را تشخیص داده تا با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به بهبود کارایی عملیاتی کمک نماید.
  • پلتفرم های زنجیره تأمین و پلتفرم های تعامل با مشتری نیز از پروژه های این شرکت در مسیر تحول دیجیتال می باشد. این پلتفرم ها به مدیریت سفارشات، موجودی انبار، زمان آماده سازی و تحویل محصول کمک بزرگی می کنند. از طرف دیگر برای مشتریان امکان دسترسی به مشخصات محصول، ثبت سفارش و دریافت نظرات و نیازهای شخصی مشتریان را فراهم می کند.
  • شرکت میتسوبیشی کمیکال کورپوریشن از فناوری شبیه سازی دوقلوهای دیجیتال برای ایجاد کپی مجازی از فرآیندهای تولید محصول استفاده می کند. این شبیه سازی ها به کاهش انجام آزمایش های تکراری کمک کرده و در بهینه سازی پارامترهای تولید مؤثر هستند.

مقالات مرتبط:

مراحل بلوغ صنعت ۴٫۰ (انقلاب صنعتی چهارم)

هوش مصنوعی؛ روند توسعه، زنجیره ارزش و کاربردها

کاربردهای عمده فناوری های دیجیتال در صنعت نفت و گاز

تحول دیجیتال در شرکت شورون

تحول دیجیتال در شرکت بریتیش پترولیوم

تحول دیجیتال در شرکت سینوپک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this