هفت منفعت تحلیلگری کارکنان

هفت منفعت تحلیلگری کارکنان

تحلیلگری سرمایه انسانی مانند بسیاری از روش‌های مختلف منابع انسانی، یکی از راه‌هایی است که سازمان‌ها سعی می‌کنند تأثیری را که کارکنان بر کسب‌وکارشان می‌گذارند از طریق داده‌ها درک کنند.

با وجود اینکه که کارکرد منابع انسانی در سازمان‌ها نسبتاً جدید است، در ۲۰ سال گذشته شاهد تغییرات سریعی بوده، و امروزه، حرکت گسترده‌ای به سمت تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده داشته است. تحلیلگری کارکنان، سازمان‌ها را برای تجزیه و تحلیل و استفاده کارآمدتر از داده‌های افراد خود آماده می‌کند. در ادامه به برخی از منفعت‌های این کار می‌پردازیم.

  1. افزایش جذب استعداد: شرکت‌ها اغلب استخدام استعدادهایی را که متناسب برای نقش‌ها هستند چالش‌برانگیز می‌دانند. شرکت‌ها زمانی که فردی شاغل است و کار نمی‌کند، پول و منابع زیادی را هدر می دهند. در واقع، طبق تحقیقات وزارت کار آمریکا، زمانی که فرد نامناسبی را استخدام کرده باشید، می‌تواند به اندازه ۳۰ درصد از حقوق سال اول یک کارمند برای کارفرمایان هزینه داشته باشد. هنگام استفاده از تحلیلگری کارکنان، می‌توانید به داده‌های تاریخی و فعلی خود نگاه کنید تا نامزدها را بر اساس مهارت‌ها و پتانسیل متناسب با نقش و سازمان خود رتبه‌بندی کنید و در وقت و هزینه‌تان صرفه‌جویی نمایید.
  1. بهبود نرخ نگهداشت[۱]: نگهداشت کارکنان برای رشد سازمان شما ضروری است. اگر نرخ ترک سازمان بالایی داشته باشید، بر بهره‌وری و روحیه تیم شما تأثیر منفی می‌گذارد. «تحلیلگری کارکنان» به کسب‌وکارها بینش بیشتری در مورد نرخ نگهداشت می‌دهد و می‌تواند ترک خدمت کارکنان را قبل از وقوع پیش‌بینی کند، و به تیم شما اجازه می‌دهد تا برای جلوگیری از این موارد اقدام نماید.
  1. رشد تنوع، برابری و شمول[۲]: بررسی داده‌های کارکنان به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید که کسب‌وکارتان در حال حاضر در چه جایگاهی از تنوع و شمول قرار دارد، جایی که زمینه‌هایی برای بهبود وجود دارد، و بینش‌هایی در مورد کارهایی که می‌توان برای رشد بیشتر آن انجام داد ارائه می‌دهد.
  1. بهبود تجربه کارکنان: تفکر کارکنان در مورد سازمان برای انگیزه، بهره‌وری و سوددهی شما اهمیت زیادی دارد. تجربه کارکنان بر احساس آنها در مورد هر مرحله از استخدامشان، از اولین روز تا آخرین روز در شرکت متمرکز است. تحلیلگری کارکنان می‌تواند به منابع انسانی کمک کند تا احساس تعلق کارکنان به کسب‌وکار، عملکرد آنها و زمینه‌های بهبود را بهتر درک نمایند و محیط کاری رضایت‌بخش‌تری را ایجاد کنند.
  1. شناسایی شکاف‌های مهارتی: از طریق داده‌ها، تیم شما می‌تواند به سرعت مهارت‌هایی را که کسب‌وکار شما فاقد آن است پیدا کند و هر گونه شکاف دانش را در تیم‌ها یا دپارتمان‌ها شناسایی کند. علاوه بر این، تحلیلگری کارکنان می‌تواند به تعیین اینکه کدام کارکنان باید مهارت بیشتری داشته باشند، کمک کند تا تیم شما نیازی به استخدام استعدادهای جدید برای جبران مهارت‌های از دست رفته نداشته باشد.
  1. بهبود بهره‌وری: سود شرکت شما به شدت تحت تاثیر بهره‌وری کارکنان است. کارکنان متعهد و با انگیزه بهره‌وری بیشتری دارند و کارهای بیشتری انجام می‌دهند. با استفاده از تحلیلگری کارکنان، بخش منابع انسانی می‌تواند میزان همکاری و بهره‌وری دپارتمان را بررسی کند و سپس استراتژی‌های ارتباطی و همکاری موثری ایجاد نماید.
  1. ایجاد بینش مالی: تحلیلگری کارکنان برای دانستن هزینه ترک خدمت یا جبران خدمات و سایر موارد در کسب‌وکار اهمیت دارد. هنگامی که ایده‌ای از این هزینه‌ها به دست آوردید، می‌توانید بخش‌هایی را نیز پیدا کنید که می‌توان در آنها صرفه‌جویی کرد.

منبع:

https://www.aihr.com/blog/human-capital-analytics/

[۱] retention rates

[۲] diversity, equity, and inclusion

 

مقالات مرتبط:

منابع انسانی دیجیتال در یک نگاه (چیستی و چرایی)

تجربه دیجیتال کارکنان در دویچه‌تلکام، مایکروسافت و جنرال الکتریک

روندهای فناورانه موثر بر توسعه مهارت های دیجیتال

نمونه ای از تحلیل داده در منابع انسانی کلارک

توصیه‌هایی برای توسعه فرهنگ داده‌محور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this