چالش های تحلیلگری کارکنان

چالش های تحلیلگری کارکنان

در این مطلب برخی از چالش‌های سازمان‌هایی که در آن‌ها «تحلیلگری کارکنان» کمی پیشرفته‌تر است، بررسی می‌شود.

تجربه کارکنان

در طول بحران، تجربه کارکنان بیش از هر زمان دیگری حیاتی بوده است. در مواجهه با قرنطینه در سراسر جهان، کار از خانه بسیار عادی شد. مانع فیزیکی بین دفتر و خانه یک شبه تغییر کرد. این تغییر تأثیر بسزایی بر کارکنان داشته است.

دانستن عملکرد کارکنان ضروری است. اکنون که به دفتر باز می‌گردیم، کار هیبریدی وارد عمل می‌شود. چه تاثیری خواهد داشت؟ برای فهمیدن این موضوع، سازمان‌های بیشتری به بررسی تجربیات کارکنان به طور جدی‌تر می‌پردازند.

در سال‌های آینده، توسعه نظرسنجی‌های قابل اعتماد و تبدیل نتایج به اقدامات، وظیفه بسیار مهمی برای بخش‌های تحلیلگری کارکنان خواهد بود و سازمان‌ها نیز این نظرسنجی‌ها را بیشتر از قبل ارسال خواهند کرد. سازمان‌هایی که این موضوع را جدی می‌گیرند، برنامه گوش دادن مستمر را اجرا می‌کنند تا مطمئن شوند که درک بهتری از نحوه کار کارکنان و احساس آنها دارند.

بازمهارت‌آموزی و ارتقاء مهارت

این بحران برندگانی مانند سوپرمارکت‌ها و خدمات تحویل را به خود دیده است. اما بازنده‌های زیادی نیز وجود دارند که به دلیل همه‌گیری در حال مبارزه هستند. آینده کار در حال تغییر بود و این موضوع به آن رونق داده است. بسیاری از سازمان‌ها در میانه یک تحول هستند تا شرکت‌های خود را دوباره سالم سازند. در بیشتر موارد، هدف اصلی سازمان افزایش ارزش و بهره‌وری است. اینجاست که توسعه مهارت کارکنان کلیدی می‌شود.

به عنوان مثال، سال گذشته به دلیل کار از راه دور، در زمینه مهارت‌های کامپیوتری متمرکز بوده است. اما آینده شغلی ما را در برابر تحول مشاغل، آینده‌نگر کرده است.

یک چالش بزرگ برای تحلیلگری کارکنان در مورد مهارت‌ها، داده است. هنوز شرکت‌های زیادی وجود ندارند که داده‌های مهارتی زیادی از کارکنان خود داشته باشند. بله، آنها ممکن است اطلاعاتی در مورد آموزش‌هایی که در چند سال گذشته ارائه کرده‌اند داشته باشند. اما شرکت‌های زیادی وجود ندارند که اطلاعاتی در مورد سطح تحصیلات یک فرد داشته باشند.

من در یک شرکت ۲۰۰۰۰ نفری کار می‌کنم، اما نمی‌توانم بگویم چند نفر از همکارانم به دانشگاه رفتند. و این تازه فقط موارد اولیه است! دریافت این داده‌ها به روشی مفید در صدر فهرست بسیاری از شرکت‌ها در سال‌های آینده خواهد بود. می‌توانیم با به‌روز کردن فهرست مهارت‌هایمان شروع کنیم. سیستم‌های منابع انسانی بیشتر و بیشتر به شما امکان می‌دهند تا در فهرست مهارت‌های موجود جستجو کنید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های «تحلیلگری کارکنان» در اینجا، به‌روز نگه‌داشتن داده‌ها است، چون نیروی کار شما نیز به تکامل و یادگیری مهارت‌های جدید ادامه می‌دهد.

تاثیر کسب‌وکار

یکی دیگر از چالش‌های بخش‌های پیشرفته‌تر «تحلیلگری کارکنان» ایجاد تأثیری پایدارتر بر استراتژی شرکت است. بسیاری از این دپارتمان‌ها روی پروژه‌های تحلیلگری کارکنان کار می‌کنند. دستیابی به نتایج عالی، در اکثر موارد، نیازمند مداخلات خوبی برای ایجاد تغییر است. اما گام بعدی باید این باشد که تحلیلگری کارکنان در تعیین اینکه چه شاخص‌های کلیدی عملکردی به شرکت کمک می‌کند تا بهبود یابد و نشان دهد که شرکت آنچه را که قرار است انجام دهد، انجام می‌دهد، نقش داشته باشد.

این همچنین نشان می‌دهد که منابع انسانی به نقش برجسته‌تری در شرکت نیاز دارد. اگر بتوانید به آن نقطه برسید، در واقع تأثیر کسب‌وکاری قابل توجهی خواهید داشت. رسیدن به آن نقطه مطمئناً یکی از چالش‌های کلیدی تحلیلگری کارکنان در سال ۲۰۲۲ و پس از آن است.

تجزیه و تحلیل کارکنان درباره کسب‌وکار است، نه منابع انسانی

وقتی صحبت از ارزش کسب‌وکار باشد، گام بعدی برای تحلیلگری کارکنان این است که از «درباره منابع انسانی بودن» به «درباره کسب‌وکار بودن» تبدیل شود. منظور این است که افراد دارایی‌های مهمی هستند که در بیشتر موارد مستقیماً بر نتایج کسب‌وکار تأثیر می‌گذارند.

نگاه کردن به «تحلیلگری کارکنان» به عنوان یک چالش کسب‌وکاری سخت است، به خصوص زمانی که تازه شروع کرده‌اید. با این حال، حتی سازمان‌های پیشرفته‌تر نیز با همین موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اگر از قبل احساس می‌کنید پیشرفته‌تر هستید، گزارش‌های تجزیه و تحلیل باید راه خود را به اتاق هیئت مدیره پیدا کند. این جایی است که اثرگذاری شما باید روی چند سال آینده متمرکز شود: کمک به تصمیم‌گیرندگان خود برای تصمیم‌گیری بهتر.

توسعه تیم تحلیلگری کارکنان

در نهایت، تیم‌های تحلیلگری کارکنان نیز تغییر خواهد کرد. بیش از هر زمان دیگری، تیم‌های تحلیلگری کارکنان باید مترجم داده‌ها و نتایج به زبان کسب‌وکار باشند. داستان‌سرایی مهارتی است که یافتن آن دشوارتر از مهارت‌های R و Python است. به همین دلیل، ما باید روی داستان‌سرایی خود کار کنیم.

بهتر است با همکارانی در شرکت که از قبل در داستان‌سرایی پیشرفته‌تر هستند، مانند استخدام یا بازاریابی، بیشتر همکاری شود. آنها در «فروش» شرکت به همکاران و مشتریان جدید تجربه دارند. گوش‌دادن مستمری که قبلا ذکر شد نشان می‌دهد که تحلیلگری کارکنان باید درباره نظرسنجی‌ها بیشتر از آنچه اکنون می‌داند بداند، بنابراین این نکته دیگری برای یادگیری است که می‌توانند در سال ۲۰۲۲ و پس از آن روی آن تمرکز کنند.

 

مقالات مرتبط:

روندهای فناورانه موثر بر توسعه مهارت های دیجیتال

مهم‌ترین انواع تحلیلگری کارکنان

هفت منفعت تحلیلگری کارکنان

۱۱ روند منابع انسانی در سال ۲۰۲۳ (بخش اول)

نمونه ای از تحلیل داده در منابع انسانی کلارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this