در مطالب قبل به معرفی شرکتهای هواوی، چاینا تلکام، دویچه تلکام و ودافون در صنعت تلکام پرداختیم و در این مطلب گروه انتیتی را معرفی میکنیم.
گروه انتیتی[۱] در ارائه راهحلهای فناورانه و کسبوکاری به مردم، مشتریان و جوامع یک رهبر جهانی محسوب میشود. این شرکت بالغ بر ۱۰۹ میلیارد دلار درآمد و بیش از ۳۱۰۰۰۰ کارمند دارد که در حدود ۱۹۰ کشور خدمت ارائه میدهد. این گروه در ردیف ۵ شرکت اول جهانی در زمینه تامین خدمات فناوری اطلاعات قرار دارد. انتیتی به عنوان یک ارائهدهنده راهحلهای فناورانه و کسبوکاری، از طریق فعالیتهای کسبوکاری خود به حل مسائل اجتماعی و دستیابی به جهانی پایدار کمک میکند. همچنین این گروه متعهد به ایجاد نوآوری مستمر به نفع افراد، مشتریان و جامعه میباشد. از جمله خدمات شرکت میتوان به مشاوره کسبوکار دیجیتال، فناوری و خدمات مدیریتشده برای امنیت سایبری، اپلیکیشنها، محیط کار، ابر، مراکز داده و شبکهها که همگی توسط تخصص، نوآوری و راهحلهای پیشرفته صنعت پشتیبانی میشوند، اشاره کرد.
مشکلات اجتماعی مختلفی از جمله افزایش جمعیت و کمبود منابع آب در سراسر جهان و کاهش میزان زاد و ولد و پیر شدن جمعیت در ژاپن پدید آمده است. گروه انتیتی برای حل این مشکلات، پیشبرد تحول دیجیتال با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را ضروری میداند.
گروه انتیتی قصد دارد به کمک ابزارهای پیشرفته تحول دیجیتال از طریق فعالیتهای کسبوکاری از جمله تحقیق و توسعه، زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارکنان و همچنین همکاری با شرکای خود، مسائل اجتماعی را برطرف سازد. گروه انتیتی معتقد است که حل و فصل مسائل اجتماعی به دستیابی جامعهای هوشمند با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهداف توسعه پایدار که توسط سازمان ملل پیشنهاد شدهاند، کمککننده میباشند. تواناییها و ابتکارات گروه انتیتی در حل مسائل اجتماعی در گذشته هم در ژاپن و هم در سراسر جهان مورد ستایش قرار گرفته است. به عنوان مثال این گروه یکی از نوآورترین شرکتها در جهان به شمار میرود.
چشمانداز گروه انتیتی در شکل ۱ نمایش داده شده است.
شکل ۱. چشمانداز گروه انتیتی
به منظور تحقق چشمانداز گروه انتیتی و جهت دستیابی به اهداف میانمدت، شرکت ارکان استراتژیک برنامه خود را اینگونه بیان میکند (شکل ۲).
پشتیبانی از تحول دیجیتال مشتریان، تسریع تحول دیجیتال شرکت، تقویت استعدادها، فناوریها و داراییها و ارتقاء مدیریت ESG[2] و افزایش بازده سهامداران جهت بهبود ارزش شرکت به عنوان پیلارها یا ارکان اصلی استراتژی دیجیتال شرکت ذکر شدهاند که برای هرکدام از این موارد، راهحلهایی نیز ارائه شده است. هدف این موارد تحقق یک جامعه دیجیتال و یک دنیای هوشمند میباشد. شرح هر کدام از این موارد در ادامه ارائه شده است.
شکل ۲. ارکان استراتژیک گروه انتیتی
یکی از ارکان اصلی ابتکارات که گروه انتیتی را جهت دستیابی به یک جامعه هوشمند کمک میکند، ارتقا مدل B2B2X میباشد. این مدل خدمتی نیست که مستقیماً به مشتریان ارائه شود، بلکه مدلی است که در آن گروه انتیتی، با ارائه ابزارهای متنوع فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به ارائهکنندگان خدمات، به آنها کمک میکند تا برای مشتریان خود خدمات مختلفی با ارزش افزوده فراهم آورند. تمرکز تلاشهای گروه انتیتی در زمینه مدل B2B2X بیشتر در مورد استفاده از خدمات دیجیتال و مدیریت داده میباشد. تعداد این پروژهها از ۱۳ مورد در سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۰۰ عدد در سال مالی ۲۰۲۲ خواهد رسید.
شکل ۳. تحول دیجیتال گروه انتیتی
نمونههایی از ارزشآفرینی گروه انتیتی از طریق مدل B2B2X در ادامه ذکر میشود.
از طریق خدماتی که از قابلیتهای فایوجی از جمله «تعامل و حضور در همهجا» استفاده میکنند، انتیتی ارزشهای جدیدی ایجاد خواهد کرد که در گذشته وجود نداشتهاند.
انتیتی با همکاری شرکای خود (حدود ۱۸۰۰ مشارکتکننده از جمله سازمانها و شرکتها) ۷۵ سایت آزمایشی فایوجی راهاندازی کرده است که به دنبال تحقق اهداف ذیل میباشد:
گروه انتیتی به دنبال ارائۀ راهحلهای شخصیسازیشده و متناسب با هر مشتری میباشد. بازنگری برنامهها مرتبط با نرخ (قیمت) جهت ایجاد ارزش بالا با قیمت مناسب، ارتقاء محتواهای شخصی و پرداختهای الکترونیکی از جمله این موارد میباشند. علاوهبراین با استفاده از هوش مصنوعی و کلان داده، شرکت قصد دارد ارتباطات را با هر مشتری به صورت منحصربهفرد ارتقا دهد.
شرکت قصد دارد با استفاده از استعدادهای جهانی و برندسازی تجاری گروه انتیتی ، تحولات دیجیتال مشتریان و ابتکارات نوآورانه را ارتقاء و بدین وسیله بهبود و رشد کسبوکار خود در عرصه جهانی را تسریع بخشد. برای رسیدن به این هدف، شرکت یک هلدینگ جهانی جدید تاسیس کرده و برخی از شرکتهای زیرمجموعه خود را به این هلدینگ منتقل نموده است تا ضمن کاهش هزینهها بتواند از مزایای دیگری نیز برخوردار شود. این ساماندهی، ضمن ایجاد رقابت و سودآوری بیشتر گروه انتیتی، مزایایی همچون جذب و یکپارچگی استعدادهای متنوع، مهارتها و تجربه مدیریتی در بازارهای جهانی را برای شرکت به همراه دارد.
همچنین انتیتی قصد دارد برای تسریع ابتکارات نوآورانه، یک مرکز تحقیقاتی و یک گروه با رویکرد نوآوری تحولآفرین در خارج از ژاپن ایجاد کند. همچنین توسعه یک شرکت جهت بهینهسازی مراکز داده از اهداف دیگر گروه در این حوزه میباشد.
گروه انتیتی برای هر شرکت اصلی، یک مدیر ارشد دیجیتال منصوب کرده است و اقدامات دیجیتالیسازی را از طریق کارگروههای داخلی سازمانی پیش میبرند. انتیتی قصد دارد فرایندهای کسبوکاری خود را از طریق دیجیتالیسازی و استفاده از هوش مصنوعی و سایر فناوریها کارآمدتر سازد. همچنین به دنبال ایجاد یک «زنجیره ارزش متصل» میباشد که فرایندهای کسبوکاری خود حتی با سازمانهای شریک خارجی را متصل سازد، که این امر باعث ایجاد هوشمندی عملیات و عدم نیاز به نیروی کار در فرایندهای مختلف میشود.
در ادامه برخی از مواردی که در این زمینه مورد بازنگری قرار میگیرند، ارائه شده است:
علاوهبراین، انتیتی قصد دارد مدیریت یکپارچه و بهینه منابع فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای مشتریان سازمانی ارائه دهد. این امر از طریق ایجاد زیرساخت هوشمند که با استفاده از فناوری اطلاعات از جمله سنسورها، شبکهها و ابر صورت میگیرد، امکانپذیر خواهد بود. همچنین خدمات جدید بصورت منحصربهفرد مانند راهحلهای شخصی، از طریق بازاریابی دیجیتال برای مشتریان انجام میشود.
تسهیل خدمات از طریق شبکههای IP، تثبیت نرخ مکالمه در سطح کشور با تلفنهای ثابت و استفاده از خطوط مس و پایانههای خط مس از جمله برنامههای ذکر شده در این بخش میباشند.
انتیتی به دنبال ارتقاء تحقیق و توسعه تحولآفرین برای تحول جهانی و در عین حال تقویت تحقیقات بنیادین در پایگاههای خارج از کشور میباشد. به طور خاص شرکت قصد ایجاد یک پایگاه تحقیقاتی در خارج از کشور را دارد که توسعه جهانی دستاوردهای تحقیقاتی و همچنین جهانیسازی اهداف پژوهشی را از این طریق پیش میبرد. همچنین علاوه بر ارتقاء تحقیق و توسعه مشترک با موسسات پژوهشی مختلف و استفاده فعالانه از آخرین فناوریها، شرکت افزایش سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه در مناطق با امکان رشد را در دستور کار خود دارد.
این سرمایهگذاریها برای ایجاد زیرساختهای فایوجی، مراکز داده و املاک و مستغلات درنظر گرفته شده است. بیشترین استفاده از املاک و مستغلات، در ایجاد زیرساختها، فناوریهای محیط زیستی، مرتبط با انرژی و ارتقاء سبک جدیدی از راهحلهای شهری (توسعه شهر هوشمند) که فراتر از توسعه املاک مرسوم میباشد، مدنظر شرکت است.
استفاده از فناوریها/ داراییها (تجهیزات)، ارتقاء خدمات زندگی/دولتی و پشتیبانی از احیای مجدد صنعت محلی از جمله اهدافی است که گروه انتیتی در این حوزه به دنبال آن است.
این امر از طریق خطوط انتقال چند مسیره، نصب ایستگاههای پایه برای نواحی بزرگ و تاسیسات مقاوم در برابر بلایای طبیعی امکانپذیر میباشد.
هدف در اینجا ایمنسازی خدمات اضطراری و تامین ابزارهایی برای بررسی وضعیت ایمنی میباشد.
در اینجا منظور تامین تجهیزات مقابله با بلایای طبیعی از جمله وسایل تامین منبع تغذیه، تجهیزات ماهوارهای قابل حمل، امکان تامین و انتقال وسایل و تجهیزات برای اهداف ترمیم و از استفاده از پهبادها میباشد.
به وسیله بهبود مدیریت ESG که مسئول رسیدگی و پاسخگویی به مسائل مرتبط با محیطزیست، جامعه و حاکمیت میباشد، انتیتی قادر خواهد بود هم فرصتهای کسبوکاری را کسب کنند و هم ریسکهای آن را به حداقل برسانند که منجر به بهبود مستمر ارزش شرکت میشود. کاهش اثرات زیستمحیطی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کمک به محیط زیست از جمله اهداف گروه انتیتی در حوزه مسائل مرتبط با محیطزیست میباشد. کاهش نابرابری، حفظ اطلاعات شخصی و پشتیبانی از مشتریان در تقویت امنیت اطلاعات اقدامات مدنظر شرکت در حوزه اجتماعی میباشد. همچنین افزایش بازده سهام یکی از سیاستهای اصلی شرکت جهت بهبود ارزش شرکت میباشد.
در ادامه برخی از ریسکهای مرتبط با فضای کسبوکاری گروه انتیتی، عملیاتها و استراتژی کسبوکار، قوانین مرتبط با گروه و در ارتباط با دولت ذکر میشود:
در بازار اطلاعات و ارتباطات و در میان یک میدان رقابت شدید با حضور بازیگران جدید، خدمات نوینی با استفاده از فناوریهای پیشرفته مانند فایوجی، مجازیسازی و هوش مصنوعی ایجاد شده است که امکان تحقق یک جامعه هوشمند از طریق تحول دیجیتال را امکانپذیر میسازد. همچنین ورود اپراتورهای مخابراتی جدید و هماهنگی و همکاری مشترک بین آنها برای ایجاد ارزش افزوده در حال افزایش است. علاوه براین، گروه انتیتی، فعالیتهای مختلفی خارج از بخش اطلاعات و ارتباطات انجام میدهد و در هر بازار، رقابت شدید ناشی از رقابت در حال بالا رفتن میباشد. جهت مقابله با این تهدیدها گروه در استراتژی خود راهبردهای متناظر با این ریسک را مدنظر قرار داده است و به صورت مداوم اقدامات خود در این زمینه را ارتقا میدهد.
شرکت به صورت مستمر درگیر سرمایهگذاریهای مشترک، همکاری و همچنین خرید و سرمایهگذاریهای استراتژیک برای گسترش فعالیتهای تجاری خود به ویژه در جهت پاسخ به تغییر در ساختار بازار و نیازهای مشتریان است. بااینحال این امکان وجود دارد که گروه قادر به حفظ ارزش یا عملکرد مالی یا همافزایی کافی با عملیات داخلی یا خارجی که در سرمایهگذاری یا توافق برای سرمایهگذاری کرده است، نباشد. علاوهبراین ممکن است گروه تصمیم به پایان همکاری در سرمایهگذاریها، مشارکت و یا سایر اقدامات مشترک خود داشته باشد که متحمل خسارات احتمالی خواهد شد.
همچنین عواملی مانند تفاوت در قواعد تجارت از جمله در قراردادها، روابط کاری و سیاستهای بینالمللی چالشهایی را برای گروه مخصوصا در روابط بینالملل بوجود آورد که در عملکرد مالی شرکت تاثیر منفی داشته باشد. بااینحال و با درنظر گرفتن تمامی این موارد شرکت فعالانه در تلاش است که فعالیتهای تجارت جهانی خود را گسترش دهد و برای دستیابی به بازده مورد انتظار خود اقدامات و ابتکاراتی از جمله تاسیس یک هلدینگ جهانی را شروع کرده و با قدرت آنها را ادامه میدهد.
عدم توانایی شرکت در جذب و نگهداری پرسنل لازم و با مهارت میتواند بر عملکرد و شرایط مالی تاثیر منفی داشته باشد. شرکتهای زیادی هم در داخل کشور و هم خارج آن وارد بازار اطلاعات و ارتباطات شدهاند که در آنها تنوع و پیچیدگی خدمات و فناوری به سرعت در حال افزایش است. در این شرایط توانایی شرکت در استخدام و نگهداری نیروهای بامهارت میتواند به طور قابل توجهی در موفقیت کسبوکار تاثیرگذار باشد. نبود این افراد در گروه در توانایی شرکت جهت توسعه فناوریهای نوین، طراحی محصولات جدید و ارتقاء محصولات موجود تاثیر منفی میگذارد. بنابراین با درنظر گرفتن این موارد شرکت به دنبال آموزش افراد در همکاری با موسسات آموزشی، سایر کسبوکارها و دولت میباشد. همچنین برگزاری جلسات منظم با کارکنان جهت شناخت الزامات محیط کار، درک مسئولیتهای کاری و مزایا و اهداف شغلی و انجام اقدامات اصلاحی از دیگر تلاشهای شرکت در این حوزه میباشد.
وقوع حملات سایبری که باعث ایجاد اخلال در خدمات میشود و کیفیت ارائه خدمات را کاهش میدهد، میتواند بر عملکرد و مسائل مالی شرکت نیز تاثیرگذار باشد. در سالهای اخیر به دلیل پیچیدهتر و متنوعتر شدن تهدیدات مرتبط با امنیت اطلاعات، حوادثی مانند خسارات ناشی از حملات سایبری و نشت اطلاعات به دلیل ظهور مسائل اجتماعی، توسعه اقدامات متقابل امنیت اطلاعات برای تلفنهای هوشمند، سرویسهای ابری و خدمات جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات به طرز نگرانکنندهای افزایش پیدا کرده است.
با توجه به این موارد وقفه یا اخلال در کیفیت خدمات شرکت به دلیل حملات سایبری، مانند حملات هدفمند یا دسترسی غیرمجاز به شبکههای ارتباطی، سرورها یا سایر تجهیزات و یا از بین رفتن اطلاعات باعث تاثیر منفی بر اعتبار شرکت میشود. در این راستا شرکت درنظر دارد که به صورت مستمر تحقیقات خود در این زمینه را ارتقاء داده، امنیت شبکه را تقویت کند و تلاشها در جهت آموزش پرسنل با مهارت بالا در حوزه امنیت را افزایش دهد.
شهرت و اعتبار شرکت ممکن است تحت تاثیر رفتار نادرست و فساد در ژاپن یا خارج از کشور، و یا به وسیله استفاده نامناسب از اطلاعات محرمانۀ کسبوکارها و اطلاعات شخصی قرار گیرد. به دلیل دامنه فعالیت گروه انتیتی که محصولات و خدمات متنوعی در ژاپن و در سطح جهان ارائه میدهد، قوانین و مقررات متنوعی نیز بر آن حاکم است. بنابراین برخی از فعالیتهای کسبوکاری گروه نیاز به اجازه، اطلاع و تصویب مجوز دارد. همچنین در محل فعالیت شرکت در مناطق و علیالخصوص سایر کشورها، آشنایی و رعایت قوانین آنها الزاامی میباشد.
در برخی مواقع نیاز است که شرکت با توجه به این مسائل به بازنگری، تغییر و تصویب قوانین جدید بپردازد. از جمله موارد بسیار مهم برای شرکت تشدید قوانین ضدفساد و مبارزه با رشوهخواری به ویژه در کشورهای خارجی است. همچنین شرکت تمام تلاش خود را در راستای حفظ اطلاعات محرمانه مانند اطلاعات شخصی مشتریان خود به کار میبرد و حتی «سیاست امنیت اطلاعات گروه انتیتی» را در این راستا اجرایی کرده است. این امر نیاز به تقویت مدیریت داخلی اطلاعات و افزایش آگاهی و آموزش دارد.
ممکن است محصولات و خدمات ارائه شده توسط گروه انتیتی توسط کاربران به شکل نامناسبی مورد استفاده قرار گیرند و این امر باعث ایجاد تاثیر نامطلوب بر اعتبار و خوشنامی شرکت شود. به طور مثال اگر جرایم اینترنتی مانند ایمیلهای غیرمجاز، انتقال پولهای غیرقانونی از طریق بانکداری آنلاین یا کلاهبرداریهای بانکی، با استفاده از خدمات شرکت انجام شود، این امر باعث آسیب به مشتریان و لطمه خوردن اعتبار شرکت میشود.
همچنین بحث گستردهای درمورد دسترسی خردسالان به وبسایتهای غیرمجاز یا غیرقانونی و اثربخشی فیلتر کردن خدمات با هدف محدود کردن دسترسی افراد زیر سن قانونی به چنین سایتهایی مطرح میباشد. علاوهبراین، نگرانیهایی در مورد افزایش میزان تصادفات ناشی از استفاده از تلفنهای همراه در هنگام کار با وسایل نقلیه یا دوچرخه و همچنین در هنگام راه رفتن وجود دارد. هزینههای بالای دریافتشده برای استفاده از محتوای پولی از مشترکان و درز اطلاعات خصوصی توسط برنامهها و نرمافزارهای تقلبی نیز از جمله موارد دیگر میباشد.
این موارد میتواند بر اعتبار محصولات و خدمات شرکت و همچنین رضایت مشتری اثر منفی گذاشته و اعتبار شرکت را زیر سوال ببرد. همچنین منجر به از دست دادن بیشتر مشتریان فعلی و عدم دستیابی به مشتریان جدید شود که درنتیجه عملکرد مالی شرکت را تحت تاثیر قرار میدهد.
با درنظر گرفتن این مسائل شرکت تلاش میکند تا محصولات و خدماتی را فراهم آورد که قابلیت استفاده راحت و ایمن را داشته باشد. ارائه قفل استفاده از تلفنهای هوشمند هنگام راه رفتن، فیلتر کردن و سایر عملکردها و ارتقاء فعالیتهای آگاهیبخشی برای بهبود دانش و رفتارهای شخصی با کمک محصولات و خدمات خود، از جمله راهحلهای شرکت در این زمینه میباشد.
مقررات صنعت تلکام ژاپن بسیاری از زمینهها از جمله اصلاح قوانین مخابراتی با هدف ارتقاء رقابت، حمایت از خدمات کاربران و سایر اهداف را شامل میشود. تصمیمات مربوط به قوانین دولت و تغییرات ناشی از آن در صنعت تلکام بر عملکرد شرکت تاثیرگذار میباشد. با توجه به این موارد شرکت به صورت مستمر برای به دست آوردن اطلاعات لازم در مورد تحولات مربوط به سیاستها و مقررات دولت و همچنین ارائه نظرات خود، جلسات عمومی در این زمینه با افراد ذیربط برگزار میکند.
دولت به اندازه کافی سهام شرکت را در اختیار دارد تا بتواند تاثیر قابلتوجهی در تصمیمات آن داشته باشد. دولت با در اختیار داشتن حدود ۳۵ درصد از سهام شرکت، و به موجب مقام قانونی خود به عنوان بزرگترین سهامدار شرکت، قدرت اعمال نفوذ بسیاری در اتخاذ تصمیمات شرکت دارد. هرچند که تاکنون دولت از این حق خود برای هدایت مدیریت استفاده نکرده است اما به عنوان یک مرجع قانونی و اختیاراتی که در گروه انتیتی دارد، شرکت باید چالشهای مرتبط با این موضوع را مدنظر قرار دهد و آمادگی لازم جهت مقابله با پیشامدهای احتمالی در آینده را داشته باشد.
گروه انتیتی محصولات و خدمات خود را به ذینفعان مختلف در سراسر جهان ارائه میدهد و زنجیره ارزش آن همچنان در سطح جهان گسترش مییابد و رشد میکند. همراه با این تغییرات، نیازها و انتظارات ذینفعان به طور فزایندهای تغییر میکند و شرکت باید به طور دقیق آنها را از طریق مشارکت و تعامل با ذینفعان درک کرده و در فعالیتهای کسبوکاری خود منعکس کند. تعامل با ذینفعان عناصر سازنده روابط مبتنی بر اعتماد و خلق ارزش را شکل میدهد. شرکت قصد دارد تعاملاتی کارآمد و در نهایت ارزشآفرین بین گروه انتیتی و ذینفعان آن شکل دهد. در ابتدای این مسیر شناسایی صحیح این ذینفعان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
عمده ذینفعان شرکت، شامل مشتریان (شرکتها و اشخاص)، سهامداران و سرمایهگذاران، کارکنان (کارکنان، خانواده آنها و کارکنان بازنشسته)، جوامع محلی، شرکای تجاری، شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و انجمنهای صنفی (متعلق به صنعت) و سازمانهای اداری و دولتهای مرکزی هستند. گروه انتیتی مسئولیتهای خود و انتظارات ذینفعان مختلف در ارتباط با این کسبوکار را انجام میدهد.
رویکرد شرکت برای تعامل با هر کدام از این ذینفعان متفاوت است، در ادامه این موارد ذکر میشوند.
اعم از شرکتی و شخصی که از خدمات ارائهشده توسط گروه انتیتی استفاده میکنند. همه کارکنان تلاش خواهند کرد که خدماتی ایمن و مطمئن را در اختیار مشتریان قرار دهند. این اقدامات از طریق خدمات اطلاعات مشتری، نظرسنجی میزان رضایت مشتری و همچنین وبسایت و رسانههای اجتماعی صورت میگیرد.
این دسته سرمایهگذاران و سهامداران فردی و نهادی را شامل میشود. رویکرد شرکت در اینجا ضمن حفظ ثبات وضعیت مالی شرکت و افزایش ارزش آن، بازگرداندن سود به سهامداران میباشد. شرکت تلاش خود را در راستای افشای به موقع، مناسب و منصفانه اطلاعات مرتبط با گروه خواهد کرد. روشهای تعامل با این دسته از ذینفعان از طریق مجمع عمومی سهامداران، گزارشهای درآمدی، ارائه توضیح برای همه سرمایهگذاران اعم از شخصی و نهادی و همچنین گزارشهای سالیانه میباشد.
شرکت همواره تلاش کرده است که از کارکنان خود و حتی افرادی که بازنشسته شدهاند به طرز شایستهای پشتیبانی کمک کند. ایجاد محیطهای کاری ایمن و سالم که در آن کارکنان بتوانند به پتانسیل خود پی برده و به خاطر کار خود مورد تشویق قرار گیرند، رویکرد گروه انتیتی در این زمینه است. شرکت همچنین ارتباطات ارزشمندی با کارکنان بازنشسته برقرار میکند. نظرسنجی میزان رضایت کارکنان، مصاحبههای مستمر، گفتگوی میان مدیر و کارمند، اصول راهنمای اخلاقی شرکت از جمله اقداماتی است که شرکت در این زمینه از آنها استفاده میکند.
در اینجا منظور افرادی است که در جوامع محلی از طریق کسبوکارهای اصلی شرکتهای گروه انتیتی با این گروه در ارتباط میباشند. رویکرد شرکت در اینجا پیشبرد مشارکتهای اجتماعی و انجام اقدامات در برابر بلایای طبیعی از طریق کسبوکار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار جوامع محلی میباشد. صحبت با ساکنان محلی در مورد فعالیتهای ساختمانی، توسعه سیستم و فعالیتهای مشابه و همچنین پشتیبانی و کمکهای مالی از جمله اقدامات شرکت در این حوزه میباشد.
منظور از این دسته شرکای تجاری هستند که به عناوین مختلف به گروه انتیتی خدمت ارائه میدهند و با آنها همکاری میکنند. رویکرد شرکت در اینجا ایجاد و پیادهسازی خدماتی است که بتواند پاسخگوی مسائل مختلف اجتماعی باشد. گزارشدهی در خصوص سیاستها و دستورالعملهای تدارکات، پرسشنامه تامینکنندگان و همچنین تهیه راهنما برای تامینکنندگان برخی از اقدامات شرکت برای جلب مشارکت این ذینفعان میباشد.
منظور از این دسته سایر شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و افرادی که در انجمنهای صنفی در تلاش هستند تا صنعت اطلاعات و ارتباطات از راه دور ژاپن را توسعه دهند. گروه انتیتی با این شرکتها نه تنها در ژاپن بلکه در سطح جهان تعامل دارد و در مورد موضوعات مختلف اجتماعی بحث و تبادل نظر میکند. این امر از طریق شرکت در انجمنهای صنعت و ابتکارات مربوطه و همچنین شرکت در کنفرانسها صورت میگیرد.
این دسته به دولتهای مرکزی و سازمانهای اداری اشاره دارد که در مورد اطلاعات و ارتباطات از راه دور، اشتغال و اقتصاد، محیطزیست و سایر موضوعات تصمیمگیری میکنند. شرکت با پایبندی به سیاستهای دولت مرکزی، سازمانهای اداری و دولتهای محلی مسئولیت خود را به عنوان یک شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات به درستی انجام خواهد داد. این امر از طریق مسئول بودن نسبت به قوانین و مقررات، پیشنهادهای سیاستی و مشارکت در پروژههای مشترک بین دولت و بخش خصوصی صورت میگیرد.
[۱] Nippon Telegraph and Telephone Corporation
[۲] Environment, Social and Governance – related issues
[۳] مدل B2B2X عملیاتی برای پشتیبانی و ارتقاء کسبوکارهای مشتریان شرکتها محسوب میشود. «B» به یک شرکت برمیگردد و منظور از «X» یک مشتری است، خواه یک فرد، یک سازمان، یک کارمند، یک اداره دولتی یا نهادی دیگر باشد.
[۴] Public Switched Telephone Network
[۵] Internet Protocol
اصول تحول دیجیتال در صنعت تلکام
سری مطالعات تطبیقی تحول دیجیتال شرکتهای تلکامی: دویچه تلکام
سری مطالعات تطبیقی تحول دیجیتال شرکتهای تلکامی: چایناتلکام
سری مطالعات تطبیقی تحول دیجیتال شرکتهای تلکامی: ودافون
این مطلب بدون برچسب می باشد.